Genel Bilgi
Kod | FBE717 |
Ad | Araştırma ve Proje Önerisi Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Araştırma ve Proje Önerisi Geliştirme dersi öğrencilerin daha önce öğrendikleri kuramsal altyapı desteğiyle, tezlerine yönelik bir araştırma deseni geliştirmelerini sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Kuramsal değil uygulamaya yönelik bir derstir. Dersin sonunda her öğrencinin tez önerisini yazmış olması hedeflenir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri.
Notlar
Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlgili alanyazını kullanarak araştırmanın önemini yazma. |
ÖÇ02 | Uygun bir problem cümlesi veya araştırma sorusu yazma. |
ÖÇ03 | Problemle ilgili denence ve yokluk (sıfır) denencesi yazma. |
ÖÇ04 | İlgili terimleri tanımlama |
ÖÇ05 | Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma |
ÖÇ06 | Belirlenen probleme göre uygun yöntem seçme |
ÖÇ07 | Katılımcıları belirleme ve seçme |
ÖÇ08 | Veri toplama araçlarını belirleme ve tanımlama |
ÖÇ09 | Planlanan işlem basamaklarını yazma |
ÖÇ10 | Toplanan verileri analiz etmek için uygun yöntem belirleme |
ÖÇ11 | Bütçe ve zaman tablosu oluşturma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve içeriği hakkında genel bilgilendirme | bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Araştırmanın önemi | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Araştırma problemi, Denenceler | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -II | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -III | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -IV | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Çalışılan alanda yapılan araştırmaları ve kuramsal çerçeveyi içeren literatür taraması yazma -V | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma desenini yazma, Katılımcıları belirleme ve yazma | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Veri toplama araçlarını belirleme ve tanımlama | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Planlanan işlem basamaklarını yazma, Analiz yöntemi belirleme ve yazma, Bütçe ve zaman tablosu oluşturma | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek uygulama yapılması | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Materyallerin uygulanması, Final raporunun yazımı, geri bildirimlerin verilmesi | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Materyallerin uygulanması, Final raporunun yazımı, geri bildirimlerin verilmesi-II | bölüm okuması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-II | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |