Genel Bilgi
Kod | FBE704 |
Ad | Uygulamalı Eğitim İstatistiği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel hedefi, istatistiksel okuryazarlığı geliştirerek, istatistiksel işlemler kullanılan araştırmaların anlamlandırılmasına ve araştırmalarında istatistik kullanacaklara yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Derste öncelikle istatistiğin temel kavramlarına ve temel kavramların eğitime uygulanması konularına değinilecektir. Sonraki aşamada fen eğitimi araştırmalarında kullanılan parametrik ve parametrik olmayan tekniklerle ilgili bilgi verilecektir. Ayrıca bu aşamada, işlenecek tekniklerin SPSS paket programı kullanılarak uygulanması sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Howell, D. C. (2016). Fundamental Statistics for the Behavioral Sciences. Cengage Learning, Boston, MA.
Notlar
Büyüköztürk, Ş.(2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum (23.baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö, Köklü, N.(2016). Sosyal Bilimler için İstatistik. (18. Baskı) PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş.,Güçlü, Ş., Çokluk, Ö, (2016). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları (6. Baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistik alanında temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Veri setlerini spss programına girebilir |
ÖÇ03 | İstatistik analizler yapar |
ÖÇ04 | Analiz sonuçlarında elde ettiği tabloları yorumlar |
ÖÇ05 | Elde ettiği sonuçları raporlaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin tanıtımı ve ders işlenişi hakkında genel bilgi | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | İstatistiğe giriş | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Frekans dağılımları | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçümleri | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hipotez testleri | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Korelasyon | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | T-testleri | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | ANOVA | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ki kare | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Parametrik olmayan testler | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Regresyon Analizi | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Başarı Testi Geliştirme | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | genel değerlendirme | ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | yıl sonu değerlendirme | ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |