Genel Bilgi
Kod | MG1813 |
Ad | Davranışsal Finans |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, davranışsal finansın temellerini ve davranışsal finans prensiplerinin varlık fiyatlama, yatırım ve işletme finansmanı gibi alanlardaki uygulamalarını incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste etkin piyasa hipotezi ve piyasa anomalileri ile davranışsal finansa ait temel kavramlar ve teoriler incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Shefrin, Hersh (2000), Beyond Greed and Fear: Understanding Behavioral Finance and the Psychology of Investing (First Edition), USA: Harvard Business School Press. 2.Shleifer, Andrei (2000), Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance (First Edition), Great Britain: Oxford University Press. 3.Shefrin, Hersh(2005), A Behavioral Approach to Asset Pricing, Elsevier Academic Press 4.Döm, Serpil (2003), Yatırımcı Psikolojisi, Değişim Yayınları. İstanbul 5. Karan, Mehmet Baha(2004), Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara 6. Canbaş, Serpil ve Doğukanlı Hatice(2007), Finansal Pazarlar, Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri, Karahan Kitabevi, Adana 7.Goldberg, Von Nitzsch(2001), Behavioral Finance, John Wiley and Sons.
Notlar
5.Bodurtha, James N., Dong-Soon Kim ve Charles M. C. Lee (1995), “Closed-end country funds and U. S. Market sentiment”, Review of Financial Studies, c.8. S.3. ss.879-918.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel anlamda piyasa ve etkin piyasalar kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Beklentiler hipotezini açıklar |
ÖÇ03 | Sürü davranışını tanımlar |
ÖÇ04 | Momentum ve diğer ters yönlü yatırım stratejilerini tanır |
ÖÇ05 | Gürültü ticareti ve yatırımcı duyarlılığını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman bilim dalına ait kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listeler ve tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını ve sayısal karar verme teknikleri ile bu modellerin nasıl ilişkilendirileceğini araştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin, sayısal karar verme tekniklerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçlarının nasıl yorumlanacağını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz finans yöneticilerinin karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finans alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme ve uygulamalı işletme yönetimine katkı sağlar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal verimliliği arttırmaya yardımcı olan teknikleri kullanarak en uygun sonuca ulaşır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanır, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazar ve sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finans alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finansman bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, finans yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri sektör ve pazara uygun olan finansman yaklaşımları, uygulama ve yöntemlerini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etkin Piyasalar ve Piyasa Anomalileri | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 1. Bölüm syf.2-11'in okunması; Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance kitabı 1. bölümünün okunması; Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi kitabı 10.bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hisse Senedi Getirilerinin Tahmin Edilebilirliği | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı 6.ve 7. bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Beklentiler Hipotezi | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 1. Bölüm syf.11-43'ün okunması; | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Beklentiler Hipotezi-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.13-57 arasının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Zihinsel Muhasebe | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 3. Bölüm syf.111-119'un okunması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Sürü Davranışı | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 3. Bölüm syf.134-167'nin okunması, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Sürü Davranışı-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.221-239'un okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Gürültü Ticareti ve Yatırımcı Duyarlılığı | Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance kitabı 2. bölümünün okunması; Yatırımcı Psikolojisi kitabı 2. Bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Gürültü Ticareti ve Yatırımcı Duyarlılığı-2 | Yatırımcı Psikolojisi kitabı 5. Bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Aşırı ve Düşük Reaksiyon | Inefficient Markets An Introduction to Behavioral Finance kitabı 5. bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Aşırı ve Düşük Reaksiyon-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.201-221'in okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Momentum ve Ters Yönlü Yatırım Stratejileri | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.365-419 un okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Momentum ve Ters Yönlü Yatırım Stratejileri-2 | A Behavioral Approach to Asset Pricing kitabı syf.419-447'nin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Davranışsal finansal alanındaki güncel tartışmalar | Güncel Makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
AKTS | 10 AKTS |