Genel Bilgi
Kod | İÇM1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İç Mimarlık temel alanında belirlenmiş olan araştırma konusu çerçevesinde bilimsel araştırma yürüterek araştırma bulgularını tez formatında sunma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Araştırmaya konu olan sorunun tanımlanması, konuyla ilgili literatür taraması, kullanılan materyal ve yöntemler, bulgular ve bulguların değerlendirilmesi, gelecekteki çalışmalar için öneriler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Nitel Araştırma Yöntemleri, 2021,Ferhat Sayım, Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri, Konu Tespiti, Süreç Yönetimi, Tez Yazımı, 2021, Okan Külköylüoğlu, Bilim, Bilimsel Araştırma ve Yayın Estetiği,2022
Notlar
Tez çalışma konuları ile ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma süreci ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ02 | Bilimsel rapor yazma ve araştırma bulgularını tez formatında ifade etme yetkinliği kazanır. |
ÖÇ03 | Tez yazım sürecinde karşılaşılan sorunları çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Tez yazım sürecinde akademik dili kullanma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Tez kapsamında çalışmalar. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tez kapsamında çalışma | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Tez konusuyla ilgili literatür taraması. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
4 | Tez konusuyla ilgili literatür taraması 2 | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Tez konusuyla ilgili materyal araştırması. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Tez konusuyla ilgili materyal araştırması 2 | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Tez konusuyla ilgili yöntem araştırması 3 | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Tez kapsamında çalışma 2 | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Tez konusuyla ilgili yöntem araştırması 4 | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Tez yazım kuralları. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tez yazım kuralları 2. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tez çalışması. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Tez çalışması 2. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tez yazımı. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez yazımı 2. | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Tez kapsamında çalışmalar | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
17 | Tez kapsamında çalışmalar 2 | İlgili okuma ve araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 22 | 15 | 330 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 15 | 210 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 594 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,76 | ||
AKTS | 24 AKTS |