İÇM738 Mekanda Yeniden İşlevlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM738
Ad Mekanda Yeniden İşlevlendirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

mekan- kabuk ilişkisini kavranmasını sağlamak. Mekana yeni işlev kazandırılırken karşılaşılan teknik, estetik, anlam sorunlarını göstermek. Yapıya müdahale sınırlarını anlatmak

Dersin İçeriği

Mekanlara yeni tasarımlarla yeni işlev yüklenmesi bağlamında dönüşen ve değişen mekanlar anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Günay, Reha, Ahşap Yapılar, Sorunlar ve Çözüm Yolları, ** Ahunbay, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon,

Notlar

konuyla ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 mekan- kabuk ilişkisini kavrar
ÖÇ02 Mekana yeni işlev kazandırılırken karşılaşılan teknik, estetik, anlam sorunlarını bilir
ÖÇ03 Bir binaya veya mekana yeni işlev kazandırırken müdahale sınırlarını bilir
ÖÇ04 Tarihi değer taşıyan binaya yeni bir işlev vererek projelendirme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme .
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 temel kavramlar ve terminoljiye giriş ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 temel kavramlar ve terminolji açıklanması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 mekan- kabuk ilişkisi makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
4 işlev- mekan- mekan koruma kavramları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 taşınmaz kültür varlığı yapılarda işlevlendirme sorunu ve binaya müdahale sınırları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
6 teknik gezi okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: oteller okuma ve proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay
8 Ara Sınav okuma ve ödev Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: müzeler tasarım projesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
10 yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: tren garları tasarım projesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 yeniden işlevlendirilmiş binalardan örnekler: konutlar tasarım projesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 ödev sunumları, proje sunumları 1 tasarım projesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
13 ödev sunumları, proje sunumları 2 tasarım projesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 ödev sunumları, proje sunumları 3 tasarım projesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 ödev sunumları, proje sunumları 4 tasarım projesi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tasarım projesi sunumu Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tasarım projesi sunumu Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 11:12