İÇM734 Tarihi Yapı Korumada İç Mekan Tasarımı II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM734
Ad Tarihi Yapı Korumada İç Mekan Tasarımı II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN


Dersin Amacı / Hedefi

Başarılı bir iç mekan tasarımı ile tarihi yapıların korunarak yaşatılması konusunda bilinç kazandırmak ve tasarım yaklaşımlarını benimsetmek

Dersin İçeriği

Tarihi yapıların korunarak yaşatılmasında iç mekan tasarımının önemi ve tasarım yaklaşımları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ahunbay, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayın, İstanbul. Bektaş, C. (1992) Koruma, Onarım, Yem Yayın, İstanbul. Cohen, N. (1999) Urban Conservation, MIT Press, Massachusetts. Tiesdell, S. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Architectural Press, London. Larkham, P. (1996) Conservation and the City, Routledge, London. Kuban, D. (2001) Türkiye'de Kentel Koruma, Tarih Vakfı, İstanbul. Kuban, D. (2000)Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, YEM Yayın, İstanbul.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihi yapıların inşa edildikleri döneme özgü iç mekan tasarım anlayışına dair bilgi kazanır
ÖÇ02 Koruma yaklaşımında iç mekan algısının önemini kavrar
ÖÇ03 Farklı iç mekan yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Tarihi yapıların iç mekanlarının mimari özelliklerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme .
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgilendirme Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Proje alanı seçimi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Projenin kapsamının belirlenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Proje konusu ve alanı ile ilgili araştırma-1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Proje konusu ve alanı ile ilgili araştırma-2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 İlk eskizler-1 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 İlk eskizler-2 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav İlgili okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarihi yapının belirlenen fonksiyona göre iç mekanının tasarlanması-1 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Tarihi yapının belirlenen fonksiyona göre iç mekanının tasarlanması-2 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 İç mekan projesi-iki boyutlu çizimler-1 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 İç mekan projesi-iki boyutlu çizimler-2 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
13 İç mekan projesi-iki boyutlu çizimler-3 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 İç mekan projesi-modelleme-1 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 İç mekan projesi-modelleme-2 Tasarım-çizim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tasarım-çizim Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tasarım-çizim Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:48