Genel Bilgi
Kod | İÇM732 |
Ad | Mimari Düşüncenin Biçimlenişi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mekanı oluşturan karakteristik öğeleri tanımlamak ve yapım kurguları ile yaratıcı düşünme sistematiklerini ilişkilendirmek; yapı öğelerini bileşenleri ve sistem birimleri ile bütünleştiren, tasarım-uygulama birlikteliğine sahip biçimlendirme yaklaşımlarını etkinleştirmek; özne ve öze dayalı mekan tasarımlarında kültürel kodlar taşıyan öğelerin yapım belleğini canlı tutmak ve modellemelerle yaratıcılığı teşvik eden düşünme deneyimleri geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Çağdaş iç mekan düzenlemelerinde farklı yaklaşımların getirdiği problemleri belirlemek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Baş, D., 2010, Mimari Düşüncenin Biçimlenişi: Yapım Dili, Es Yayınları, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekan öğelerinin biçimlenişini kavramdan yapıma izleyebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Mekan öğelerinin tasarımında çeşitlilik ve üretkenlik sağlayan sistemleri tanır |
ÖÇ03 | Mekanı asal birim yüzey biçimlerinden örüntü düzenine kurgulayabilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Anlam ve kültürel doku sürekliliği sağlayan modellemeler kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Yaşayana ve yaşama değer katan bilinçli yapım etkinliği yaratma becerisi kazandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme . | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme . | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapım etkinliğinde bilinçlenme düzeyi irade, biçimlenme ve biçimlendirme kapasiteleri | ders bilgi paketinin incelenmesi | |
2 | Mimari düşünmede bilinç ve bellek yitimi, zihin düzenlemesi ve kavrama şekilleri, biçimlendirmenin örnekler ile tartışılarak ilişkilendirilmesi | Araştırma konusu hakkında okuma | |
3 | Düşünme sistematiklerinin gelişimi ve çok kanallı mekan okuma alıştırmaları | Araştırma konusu hakkında okuma | |
4 | Geleneksel çağdaşa yapımı etkileyen değişim süreci, evrimleşmede malzeme-yapı-yapım ilişkileri, yapı hiyerarşisi, yapısal öğeleri dönüşüm hızı ve uyarlanma kabiliyeti | Araştırma | |
5 | Yaratıcılık sürecinin işletilmesinde kendiliğindenlik, yerleşim ve konut kültürü | Araştırma | |
6 | Mekan öğelerinin, geleneksel uygulamalardan çağdaşa, yapım kurgulamaları ile bağlantılar kurarak evrim haritalarının oluşturulması | Araştırma | |
7 | Mekan öğelerinin yapım kurgulamaları evrim haritalarında kritik eşiklerin tanımlanması ve tetikleyici etkenlerin tartışılması | Araştırma | |
8 | Ara Sınav | Araştırma, rapor hazırlama | |
9 | Örnek mekan uygulamalarında evrimleşebilen yapısal birimleri tanımlama | Araştırma | |
10 | Örnek mekan uygulamalarında evrimleşebilen yapısal birimleri tanımlama, bileşen, öğe ve sisteme izlenebilen kurgu akışının oluşturulması | Araştırma | |
11 | Mekan öğelerinin yeniden kurgulanan bağlantıları ile yapı hiyerarşisinin düzenlemesi | Araştırma | |
12 | Yeni kritik eşiklerin tanımlanması | Araştırma | |
13 | Mekan öğelerinin yeniden kurgulanan bağlantıları ile yapı hiyerarşisinin düzenlemesi ve üretkenliliği sağlayan yeni kritik eşiklerin tanımlanması | Araştırma | |
14 | Sunulan örnek olaylar üzerinde düşünme yöntemi geliştiren kurgulama araçların tartışılması | Araştırma hakkında okuma | |
15 | Sunulan örneklerin tartışılması | Araştırma hakkında okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |