Genel Bilgi
Kod | İKT708 |
Ad | İktisat Politikası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonomik büyümenin kısa dönem dalgalanmaları ve uzun dönem trendi, işsizlik, enflasyon ve kamu ve dış açıklarla ilgili temel makroekonomik yaklaşımları tanıtmak, iktisat politikası amaçlarını ve bu amaçlara uygun iktisat politikası araçlarını tanımlamak.
Dersin İçeriği
İktisat politikasının tanımı ve kavramları, iktisat politikası ve kamu kurumları, iktisat politikası ve uluslar arası kuruluşlar, iktisat politikasının amaçları ve hedefleri, iktisat politikasının araçları, karar alma yöntemleri, iktisat politikasına alternatif yaklaşımlar; Klasik, Keynesyen, Monetarist, Yeni Klasik,Yeni Keynesyen.
Dersin Ön Koşulu
İktisat Politikasına hakim olabilecek iktisadi alfabeyi ve bunlarla ilgili okumaları geliştirebilmek için gerekli iktisada giriş dersi, mikro ve makro dersi gibi iktisadi kavramları anlayıp, açıklayıp yorumlayabilecek bir düzeye erişmek gerekir.
Kaynaklar
A Monetary and Fiscal History of the United States, 1961–2021-Alan S. Blinder
Notlar
A Monetary and Fiscal History of the United States, 1961–2021-Alan S. Blinder
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
ÖÇ02 | İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
ÖÇ03 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
ÖÇ04 | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
ÖÇ05 | İktisadi temel kavramlar ve konularını öğrenir. |
ÖÇ06 | İktisat politikasının amaçları ile araçları arasında bağlantı kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisat Politikasının Temel Unsurları | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İktisat Politikasının Belirlenmesi ve Uygulanması | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İktisat Politikası Çeşitleri | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Politika Uygulamasındaki Gecikmeler | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İktisat Poitikasının temel amaçları | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İktisat Poitikasının temel araçları | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Araçların etkinliği ve etkinliği belirleyen etkenler | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İktisat politikası ve makro teoriler:temel kavramlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Klasik makro teori ve iktisat politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Keynesyen makro teori ve iktisat politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Paracı makro teori ve iktisat politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Rasyonel beklentiler teorisi ve iktisat politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Arz iktisadı ve iktisat politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |