Genel Bilgi
Kod | ELT845 |
Ad | Research Methods in ELT |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrenciler araştırma soruları ve hipotez geliştirebilecekler ve bunlara uygun veri toplama yöntem ve araçlarını seçebilecektir. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin ardındaki prensipleri, epistemolojik ve ontolojik tartışmaları anlayabilecekler, ELT alanında yapılmış çalışmalara eleştirel gözle bakabilecekler, bu tür çalışmaların eksik ve güçlü yanlarını belirleyebileceklerdir.Dönem sonunda, bu dersi alan öğrenciler bilimsel araştırma tekniklerini anlar, alana ilişkin belirli durumların etik yönlerini analiz edebilir, etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri ile kavrar ve etiik kurallara uygun bilimsel bir araştırma ortaya koyabilirler.
Dersin İçeriği
Bu ders, nitel ve nicel araştırma yöntemlerin, bu yöntemlerin arkasındaki epistemolojik ve ontolojik anlayışları, İngiliz Dili Eğitimi alanında yapılan araştırmalarda kullanılan yöntem ve araçları, araştırma etiği, araştırmada geçerlik ve güvenirlik gibi kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
YOK
Notlar
Allison, D. (2002). Approaching English language research. Singapore: SUP. Allwright, D., K. M. Bailez, (1991). Focus on the English classroom: An introduction to classroom research for language teacher. Cambridge: CUP. Berg, B. L. (2001). Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Boston: Allin & Bacon. Bergman, M. M. (Ed.). (2008). Advances in mixed methods research: Theories and applications. LA: SAGE Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. Bryman, A. (2008). Social research methods. (3rd Ed.) Oxford: OUP. Burns, A. (2010). Doing action research in English language teaching. London: Routledge. Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th Ed.). NY: Routledge. Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, California: SAGE. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: quantitative, qualitative, and mixed methodologies. Oxford: OUP. Ellis, R., & Barkhuizen, G. (2005). Analyzing learner language. Oxford: OUP. Flick, U. (2009). An introduction to qualitative research. (4th Ed.) London: Sage. Gass, S. M., & Mackey, A. (2007). Data elicitation for second and foreign language research. Mahwah: NJ: Lawrence Erlbaum. Hesse-Biber, S. & Johnson, R. Burke. (2015). The Oxford handbook of multimethod and mixed methods research inquiry. OUP. Hinkel, E. (Ed.) (2011). Handbook of research in second language teaching and learning. (Vol. II). NY: Routledge. Huberman, A. M. and Miles, M. B. (2002). The Qualitative researcher's companion. London: SAGE. Johnson, D. M. (1992). Approaches to research in second language learning (3rd Ed.). New York: Longman. Kendall, A. K., Lai, Y., & May, S. (2017). Encyclopedia of language and education: Research methods in language and education (3rd Ed.). NY, NY: Springer. Krippendorff, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology. Thousand Oaks: SAGE. McDonough, J., & McDonough, S. (1997). Research methods for English language teachers. London: Arnold. Mackey, A., & Gass, S. M. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah: NJ: Lawrence Erlbaum. Mackey, A., & Gass, S. M. (2012). Research methods in second language acquisition: a practical guide. Chichester: Wiley Blackwell. Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, California: SAGE. Nunan, D. (1992). Research methods in language learning. Cambridge: CUP. Paltridge, B., & Phakti, A. (Eds.) (2010). Continuum companion to research methods in Applied Linguistics. London: Continuum. Patton, M. Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (2nd Ed.). Newbury Park, California: SAGE. Pawlak, M. (2008) Investigating English language learning and teaching. Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz, Adam Mickiewicz University: Poznan. Perry, F. L. (2005). Research in applied linguistics: Becoming a discerning consumer. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Plano Clark, V. L. & Ivankova, N. V. (2017). Mixed methods research: A guide to the field. SAGE. Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice. London: SAGE Yildirim, A., and Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seckin Yayinevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma yöntemlerini tanır ve bu yöntemlerin ardındaki epistemolojik ve ontolojik varsayımları anlar. |
ÖÇ02 | Araştırma yöntemlerinde kullanılan veri toplama yöntem ve araçlarını tanır ve bunların eksik ve güçlü yanlarını bilir. |
ÖÇ03 | Araştırma yöntemlerinde sık sık karşılaşılan ve araştırmada göz önünde bulundurulması gereken geçerlik, güvenirlik, genelleme, üçleme ve etik gibi kavramları tanır. |
ÖÇ04 | İngiliz dili eğitimi alanında akademik dergilerde yayınlanmış makalelerin, yüksek lisans ve doktora tezlerinin eksik ve güçlü yönlerini belirleyebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ders içeriğinin ve ders materyallerinin tanıtımı. | Ders programı öğrencilere dağıtılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırmanın doğası | İlgili kaynaklardan okuma yaparak konu ile ilgili ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nicel araştırma yöntemleri ve pozitivizmin filozofik tartışması | Nicel araştırmalar ve pozitivizm ile ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Nicel araştırma yöntemleri, eksik ve güçlü yanları | Nicel araştırma yöntemlerinin eksik ve güçlü yanları ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Dil eğitimi alanından nicel araştırma yöntemlerine örnekler, deneysel araştırmalar, | Ders öncesinde dil eğitim alanında yapılmış nicel araştırma yöntemleri kullanan çalışmalara örnek kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Nitel araştırma yöntemleri, eksik ve güçlü yanları | İlgili kaynaklardan nitel araştırma yöntemleri hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Nitel veri toplama yöntem ve araçları - döküman analizi, görüşme yöntemi, gözlem | Döküman analizi, görüşme yöntemi ve gözlem ile ilgili okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Derste tartışılan konuları gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Disiplinler arası ve Çoklu yöntemler kullanılan çalışmalar | Çoklu yöntem kullanılmış araştırmalara örnekler bularak okumak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Öğrenci sunumları: araştırmada geçerlik, güvenirlik, genelleme ve etik | Geçerlilik, güvenirlik, genelleme ve etik konuları ile ilgili okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Karma yöntemler araştırması, modelleri | Karma yöntemler hakkında okuma yapmak, modelleri tanımak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Eylem Araştırması Durum Çalışması Dilbilimi alanında yapılan çalışmalar Program inceleme konusunda yapılan çalışmalar | Üzerinde durulan araştırma desenleri ile ilgili okuma yapmak ve slide hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Öğrenci sunumları: dil eğitimi alanında daha önce yapılmış çalışmalardan örnekler | Örnek çalışmalarla ilgili okuma yapmak ve slide hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Öğrencilerin kendi yüksek lisans tezlerini dönem boyu işlenen konular açısından değerlendirilmesi | Kendi yüksek lisans tezinin eleştirel değerlendirilmesi, zayıf ve güçlü yönlerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma |
15 | Konuk konuşmacı - ELT alanında yapılmış çalışmalardan örnekler | Reading about the topics the guest speaker will suggest | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav (vize) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav (final) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |