Genel Bilgi
Kod | ELT826 |
Ad | Pedagogy of Enlish as an International Language |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YONCA ÖZKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, İngilizcenin günümüzdeki yeri ve işlevini irdeleyip katılımcılara bu konuda bilinç uyandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
İngilizcenin ortak dil olarak kullanılması (ODİ Yaklaşımı), Dünya İngilizceleri, iletişim de ODİ
Dersin Ön Koşulu
İngilizce öğretim metotları ve yaklaşımlar.
Kaynaklar
Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge. Marlina, R. & Giri Ashish, R. 2014). The Pedagogy of English as an International Language. Springer.
Notlar
Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ODİ terimlerinin farkında olmak. |
ÖÇ02 | ODİ tartışmaları hususunda bilgilenmek. |
ÖÇ03 | ELF hususunda önemli unsurları tarışabilmek. |
ÖÇ04 | ODİ nin öğrenme düzleminde yansımalarının analiz etmek. |
ÖÇ05 | İngilizcenin uluslararası bir dil konumunda olmasının İngilizce öğretmenliği üzerindeki etkisini tartışabilmek |
ÖÇ06 | ODİ çalışmasında katkıda bulunan bilim insanlarına farkındalık geliştirme. |
ÖÇ07 | İngilizceyi anadil konuşucu olmak ve iyi bir İngilizce öğretmeni olabilmek hususlarında derin bilgiye sahip olabilmek ve etkili biçimde tartışabilmek |
ÖÇ08 | Bilim insanlarının ODİ konusunda farkları ve benzerlik analizi |
ÖÇ09 | Bilim insanlarının ODİ konusunda farkları ve benzerlik analizi |
ÖÇ10 | Bireysel bazda ODİ'ye tutum |
ÖÇ11 | ODİ tartışmalarını değerlendirmek. |
ÖÇ12 | Dönüşümsel Öğrenme kuramında ODi'ye bakış |
ÖÇ13 | Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci |
ÖÇ14 | Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci |
ÖÇ15 | Ders süresince geliştirilen bilimsel eserin üstünden geçilerek ELF odaklı bir deriye gönderim süreci |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İngilizcenin ortak dil, global dil olma mevzuatı | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | İnglizcenin ODİ çerçevesinde pedagojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
3 | Küreselleşme ve İngilizcenin pozisyonu | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
4 | ODİ konularının bilimsel düzlemde ele alınışı | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
5 | İletişimde akıcılık ve anlaşılabilirlik | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
6 | ODİ yaklaşımı ve eleştiri analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
7 | Öğretmen yetiştime programında İnglizcenin durumuna bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
8 | Ara Sınav | Sınav | |
9 | Öğrenim unsurlarına ODİ boyutunda bakış | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
10 | Anadil konuşucu ve konuşucusu olmayanların dil öğretimindeki yeri | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
11 | Dil öğretiminde Kültülerarası faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
12 | İngilizcenin globalleşen dünyadaki yeri | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
13 | ODİ yaklaşımı ve uygulanabilirliği | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma | |
14 | Dönüşüm üzerine yansımalar | Problem çözme,proje temelli öğrenme, örnek olay | |
15 | Ders Özet ve Paylaşımı | Problem çözme,proje temelli öğrenme, örnek olay | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |