Genel Bilgi
Kod | ELT820 |
Ad | Current Issues in Teacher Training |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen Eğitimi, Öğretmen Yetiştirme ve Mesleki Gelişimde Güncel eğilimler
Dersin İçeriği
Ders, öğretmen eğitimi araştırmalarındaki konularda bir temel oluşturur. Ayrıca, uygulamalı ve teorik öğretmen eğitimi konusunda yüksek düzeyde farkındalık sağlayarak, lisansüstü öğrencilerin öğretmen geliştirme programlarını başlatmak, teşvik etmek ve sürdürmek için çerçevelerden yararlanmalarını sağlamayı amaçlar; Mesleki literatürde şu anda tartışılan ve tartışılan dünya çapındaki dil öğretimi mesleğinin kaygısı yoluyla mevcut teori ve araştırmanın gerçek sınıfla ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Burton, J. (2009). Reflective practice. In A. Burns and J. C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education (pp. 298-307). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Crandall, J. A. & Christison, M. A. (2016). An overview of research in English language teacher education and professional development. In J. A. Crandall & M. A. Christison (Eds.) Global research on teacher education and professional development in TESOL (pp. 3-34). New York, NY: Routledge/Taylor & Francis Farrell S. C. (Ed.) (2015). International Perspectives on English Language Teacher Education. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Moreira, M. A. (2009). Action research as a tool for critical teacher education towards learner autonomy. Innovation in Language Learning and Teaching, 3(3), 255-268.
Notlar
Richards, J. C. (2009). Second language teacher education. In A. Burns & J. C. Richards (Eds.), The Cambridge guide to second language teacher education (pp. 172-181). New York, NY: Cambridge University Press. Pickering, G. Gunashekar, P. (Eds.) (2014). Innovation in English Language Teacher Education. New Delhi: British Council. Johnston. B., Irujo, S. (Eds.) (2001). Research and Practice in Language Teacher Education: Voices from the Field. Minesota: Center for Advanced Research on Language Acquisitions
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretmen Eğitimi ve Yetiştirme de Güncel bilgi edinme |
ÖÇ02 | Öğretmen Eğitimi, Yetiştirme ve Mesleki Gelişim Kavramlarının Öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Öğretmen Eğitim/Yetiştirme Konusunda Literatür Taraması |
ÖÇ04 | 21. Yüzyıl Öğretmen Eğitimi ni kavrama |
ÖÇ05 | 21. Yüzyıl Öğretmen Beceri ve Yeterliliklerini öğrenme |
ÖÇ06 | 21.YY Eğitiminde Teknolojinin Önemini Kavrama |
ÖÇ07 | Pisa sınavlarında başarılı olan ülkeleri öğretmen eğitimi sistemlerini kavrama |
ÖÇ08 | Finlandiya Öğretmen Eğitim Systeminin Özellikleri |
ÖÇ09 | Estonya Öğretmen Eğitim Systeminin Özellikleri |
ÖÇ10 | Singapur Öğretmen Eğitim Systeminin Özellikleri |
ÖÇ11 | Çin Öğretmen Eğitim Systeminin Özellikleri |
ÖÇ12 | Kanada Öğretmen Eğitim Systeminin Özellikleri |
ÖÇ13 | Öğretmen Eğitim Sistemlerini Karşılaştırabilme |
ÖÇ14 | Öğretmen eğitimi üzerine Proje Geliştirme |
ÖÇ15 | Öğretmen Eğitimi Projelerinin Sunumu |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen Eğitiminin anlamı ve doğası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Öğretmen Eğitimi ihtiyacı, kapsamı ve amaçları | Konu ile İlgili Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Profesyonel ve Profesyonellik Kavramları (Yetiştirme, Eğitim, Gelişim ve Teknoloji Pedagoji İçerik Bilgilisi) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | 21. Y.Y. Öğretmen Becerileri ve Yeterlilikleri | İkili çalışma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Türk Milli Eğitim Bakanlığının Belirlediği Öğretmen Yeterlilikleri | Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Öğretmen Eğitim/Yetiştirme Modelleri | Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İngilizce Öğretmen Eğitimine Uluslararası Bakış Açıları | Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Proje Tasarım, Performans Değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Türkiye de İngilizce Öğretmeni Yetiştirme Tarihi | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Finlandiya Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi | Konu ile ilgili Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Estonya Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi | Soru Cevap oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Singapur Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Çin Öğretmen Eğitim Sisteminin İncelenmesi | Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Kanada Öğretmen Eğitimi | Youtube da ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğretmen Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması | Tartışma, Soru Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Tasarım, | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans Değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |