Genel Bilgi
Kod | ELT810 |
Ad | Personal&Professional Development |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL OKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere mesleki ve kişisel gelişimin sürdürülebilir olduğu ve bunun için gerekli yöntem ve stratejilerin bulunduğunu göstermek ve tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin kişisel ve mesleki olarak gelişimlerini değerlendirip sürdürmelerini sağlayacak yöntem ve stratejileri paylaşılır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili genel yaklaşımları öğrenir. |
ÖÇ02 | Kişisel ve mesleki gelişim ile ilgili yöntem ve stratejileri öğrenir. |
ÖÇ03 | Hizmetiçi eğitim, günlük tutma, sınıf içi araştırma yapma gibi yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Sınıf içi gözlem ve akran gözleminin öneminin farkına varır. |
ÖÇ05 | Alandaki güncel tartışmalar hakkında bilgi edinir ve tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kişisel ve Mesleki gelişime giriş | Anlatım, tartışma | |
2 | Kişisel ve Mesleki gelişim yöntem ve stratejilei | Anlatım, tartışma | |
3 | Atölye çalışmaları | Anlatım, örnek çözme | |
4 | Self-monitoring | Anlatım, beyin fırtınası | |
5 | Öğretmen destek grupları | Örnek olay, tartışma | |
6 | Günlük tutma | Örnek olay, tartışma | |
7 | Akran gözlemi | Örnek olay, tartışma | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Portfolyo düzenleme | Örnek olay, tartışma | |
10 | Vaka inceleme | Örnek olay, tartışma | |
11 | Akran desteği | Örnek olay, tartışma | |
12 | Eylem çalışması | Örnek olay, tartışma | |
13 | Teknoloji kullanımı | beyin fırtınası, tartışma | |
14 | Kültür ve dil öğretimi | beyin fırtınası, tartışma | |
15 | Genel tartışma, dönüt | Tartışma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |