Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |
| Kod | ELT748 | 
| Ad | Investigating Learners in EFL Classes | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | İngilizce | 
| Seviye | Belirsiz | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. 
                                             | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
İngilzce sınıflarında öğrenmeyi etkileyen faktörleri belirli öğrenme kuramlarına göre değerlendirebilme
Dersin İçeriği
İngilzce sınıflarında öğrenme süreci; öğrencilerin öğrenme stratejileri; bireysel farklılıkları; dil öğrenme teorileri; dil öğrenmede yeni akımlar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul ders yok
Kaynaklar
Arabski, J.& Wojtaszek, A. (2011). Individual learner differences in SLA. Toronto: Multilingual Matters. Brown, H. D. (1987). Principles of language learning and teaching. San Francisco:Prentice Hall. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom.Oxford: OUP. Schunk, D. H. (2012). Leraning Theories: An educational perspective. Boston: Pearson . Taylor, G. R. (2002). Using Human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow press.
Notlar
Ellis, R.(n.d.). Understanding second language acquisition.Oxford University Press. Littlewood, W. (1986). Foreign and second Language learning: language acquisition research and its implications fort he classroom. Cambridge University Press. McLaughlin, B. (1989). Theories of Second Language learning. London: Edward Arnold. Nunan, D. (1989). Understanding language Classrooms: A guide for teacher –initiated action. Cambridge: Prentice Hall. Nunan, D. (1994). The learner centred curriculum. Cambridge University Pres. Richards, Jack,C., Platt, John,& Platt, Heidi. (1992). Longman dictionary of language teaching Applied Linguistics. England: Longman Group. Öğretmen ve öğrenci araştırma ve sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci öğrenme yöntemlerini tartışabilir | 
| ÖÇ02 | Öğrenci dil öğrenme teorilerini karşılaştırabilir | 
| ÖÇ03 | Öğrenci ingilzce öğretmeyle ilgili prensipleri kavrar | 
| ÖÇ04 | Öğrenci sınfta karşılaşılan problemlere pratik çözümler üretebilir | 
| ÖÇ05 | Öğrenci ingilizce öğretimi ile ilgili günümüz akımlarından haberdar olur | 
| ÖÇ06 | Öğrenciler etkili ve etkisiz dil öğrenme stratejileri öğrenebilir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 3 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 3 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 3 | 
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 | 
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 | 
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 2 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme teorileri | İlgili Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 2 | Dil öğrenme stratejileri | İlgil konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay  | 
                                
| 3 | Strateji Eğitimi | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 4 | Dil sınıflarında bireysel farklılıklar | sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma  | 
                                
| 5 | Otonomi ve dil öğrenmede kişisel disiplin | İlgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 6 | Öğrenme ortamı | İlgili bir makale bulma | Ölçme Yöntemleri: Ödev  | 
                                
| 7 | Konuları gözden geçirme | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 9 | Sosyo kültürel etmenler | İlgili konuyu çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 10 | The contribution of the individual student to the learning environment | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 11 | Öğrencinin sınıf olaylarını algılama şekli | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 12 | Dil öğretme metodları | konuyu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri  | 
                                
| 13 | Dil öğrenirken sınfta yapılan dil hataları | Konuyu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 14 | Öğrenci ile ilgili bir makale inceleme | Makale bulup okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 15 | Dil sınıflarında öğrenme kaygısı | konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||