Genel Bilgi
Kod | ELT748 |
Ad | Investigating Learners in EFL Classes |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
İngilzce sınıflarında öğrenmeyi etkileyen faktörleri belirli öğrenme kuramlarına göre değerlendirebilme
Dersin İçeriği
İngilzce sınıflarında öğrenme süreci; öğrencilerin öğrenme stratejileri; bireysel farklılıkları; dil öğrenme teorileri; dil öğrenmede yeni akımlar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul ders yok
Kaynaklar
Arabski, J.& Wojtaszek, A. (2011). Individual learner differences in SLA. Toronto: Multilingual Matters. Brown, H. D. (1987). Principles of language learning and teaching. San Francisco:Prentice Hall. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom.Oxford: OUP. Schunk, D. H. (2012). Leraning Theories: An educational perspective. Boston: Pearson . Taylor, G. R. (2002). Using Human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow press.
Notlar
Ellis, R.(n.d.). Understanding second language acquisition.Oxford University Press. Littlewood, W. (1986). Foreign and second Language learning: language acquisition research and its implications fort he classroom. Cambridge University Press. McLaughlin, B. (1989). Theories of Second Language learning. London: Edward Arnold. Nunan, D. (1989). Understanding language Classrooms: A guide for teacher –initiated action. Cambridge: Prentice Hall. Nunan, D. (1994). The learner centred curriculum. Cambridge University Pres. Richards, Jack,C., Platt, John,& Platt, Heidi. (1992). Longman dictionary of language teaching Applied Linguistics. England: Longman Group. Öğretmen ve öğrenci araştırma ve sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci öğrenme yöntemlerini tartışabilir |
ÖÇ02 | Öğrenci dil öğrenme teorilerini karşılaştırabilir |
ÖÇ03 | Öğrenci ingilzce öğretmeyle ilgili prensipleri kavrar |
ÖÇ04 | Öğrenci sınfta karşılaşılan problemlere pratik çözümler üretebilir |
ÖÇ05 | Öğrenci ingilizce öğretimi ile ilgili günümüz akımlarından haberdar olur |
ÖÇ06 | Öğrenciler etkili ve etkisiz dil öğrenme stratejileri öğrenebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme teorileri | İlgili Konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dil öğrenme stratejileri | İlgil konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Strateji Eğitimi | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dil sınıflarında bireysel farklılıklar | sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Otonomi ve dil öğrenmede kişisel disiplin | İlgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Öğrenme ortamı | İlgili bir makale bulma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Konuları gözden geçirme | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Sosyo kültürel etmenler | İlgili konuyu çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | The contribution of the individual student to the learning environment | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Öğrencinin sınıf olaylarını algılama şekli | Sunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dil öğretme metodları | konuyu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
13 | Dil öğrenirken sınfta yapılan dil hataları | Konuyu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci ile ilgili bir makale inceleme | Makale bulup okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Dil sınıflarında öğrenme kaygısı | konuya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |