Genel Bilgi
Kod | ELT745 |
Ad | Culture in Second Language Learning and Teaching |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERYEM MİRİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenci ve öğretmenlere bu derste ikinci bir dil öğrenmenin sadece ikinci bir dili edinmeyi değil, ikinci bir kültürü edinmeyi de içerdiğinin farkında olmak ve öğrenmektir.
Dersin İçeriği
İkinci dil öğrenme ve kültür, dil öğretmenlerinin sınıfa getirdiği varsayımlar ve inançlar, kültür dil ve kültür etkileşiminin pedagojik etkileri, öğrencilerin dil öğrenme ve öğretme ile ilgili beklentileri, kültür ve kültürlerarası etkileşim, küreselleşme ve internetin dile, dil öğretimine ve öğrenmeye etkileri bu dersin belli başlı içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
None
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kurs katılımcıları kültürün çeşitli yönlerinin genel olarak dil öğrenimini ve öğretimini nasıl etkileyebileceğini gösterebileceklerdir. |
ÖÇ02 | Dil ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğine dair farkındalık yaratmak için diğer kültürlerden örnekler inceleyeceklerdir |
ÖÇ03 | Kendi kültürlerini ve dil öğretimi bağlamlarını, kültürlerinin ve dillerinin birbirlerini etkilediği örneklerle değerlendireceklerdir |
ÖÇ04 | Farklı bakış açıları öğrenerek, kültür ve dil arasındaki karmaşık ilişkilerle ilgili bilgilerini genişleteceklerdir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültüre Giriş | İlgi Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Kültürü anlama | Linki verilen video yu izleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültürlerarası boyut | Anlatım, beyin fırtınası, soru cevap | |
4 | İkinci dil öğreniminde kültürel yaklaşım | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | |
5 | Kültürlerarası dil öğrenimi | Anlatım, beyin fırtınası, discussion,soru cevap | |
6 | Kültürlerası yaklaşım uygulaması | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | |
7 | Kültür ve konuşma İngilizcesi | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav, ödev | |
9 | Yazılı türler | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | |
10 | Kültürü görüşmelerle keşfetme | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | |
11 | Edebiyat, medya ve kültürel çalışmalar | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | |
12 | Kültürerlerarası okuryazarlığı değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma, soru cevap | |
13 | Dil ve kültür öğretme ve öğrenme için beklentiler | Anlatım, bireysel çalışma, tartışma | |
14 | Genel ders değerlendirilmesi | Anlatım, bireysel çalışma, tartışma | |
15 | Genel ders değerlendirilmesi | Anlatım, bireysel çalışma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav, ödev | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav, ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |