Genel Bilgi
Kod | ELT736 |
Ad | Problem Based Learning in ELT |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, katılımcıların problem-temelli öğrenme konusunda gerekli teorik bilgileri edinmelerini ve bu konuda program geliştirmek için bilgi ve deneyim kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimi; farklı öğrenme modelleri; değişik alanlarda uygulanması; Probleme dayalı öğrenme kuramlarına uygun program tasarlama ve değerlendirme; Türkiye ve diğer ülkelerde Probleme dayalı öğrenme uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Barell, John F. ( 2007) Problem-Based Learning: An Inquiry Approach. 2nd Edition. Sage: corvin Press. Kırkgöz, Y. (2017). Working the Problem: Finding Solutions to Student Dissatisfaction in EAP for Engineering. In Stewart, T. (Ed.), TESOL Voices: Insider Accounts of Classroom Life Higher Education (pp.17-26). Alexandria, Va: TESOL Press. Kırkgöz, Y. (2018). Problem-based Learning in a Teacher Education Program: A Study of Learning Outcomes. In Genç, Z. S. (Ed.) Updating Perspectives on English Language Teaching and Teacher Education (pp 79- 92). Peter Lang. ISBN: 978-3-631-70314-4 Kırkgöz, Y. (2015). Designing and implementing an innovative problem-based teacher education course. American Journal of Educational Science, 1(5), 229-239. http://www.aiscience.org/journal/ajes. Stanley, Neil (2016). Problem-Based Learning. Routledge.
Notlar
Ek kaynaklar, video ve makaleler dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem temelli öğretime genel bir bilgiye sahip olur. |
ÖÇ02 | Problem temelli öğretimin tanımı ve çeşitli uygulamalarını anlar |
ÖÇ03 | Problem temelli öğretime dayalı programının ilk ve orta öğretimde uygulamalarını anlar |
ÖÇ04 | Problem temelli öğretimin yüksek öğretimde uygulanmasını değerlendirir |
ÖÇ05 | Problem temelli öğretime dayalı bir programın kapsamlı analizini yapar |
ÖÇ06 | Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarını karşılaştırır |
ÖÇ07 | Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarını değerlendirir. |
ÖÇ08 | Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarının artı ve eksi yanlarını analiz eder. |
ÖÇ09 | Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programların genel bir kritik değerlendirilmesini yapar |
ÖÇ10 | Türkiyede Problem temelli öğretime dayalı uygulamaları anlar |
ÖÇ11 | Dünyadaki Problem temelli öğretime dayalı uygulamaları anlar |
ÖÇ12 | Öğretmen eğitimi alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makaleleri kritik olarak değerlendirir |
ÖÇ13 | Sosyal bilimler alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makaleleri kritik olarak değerlendirir |
ÖÇ14 | Fen bilimleri alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makaleleri kritik olarak değerlendirir |
ÖÇ15 | Dersin genel bir değerlendirmesini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Problem temelli öğretime genel bir bakış | Gerekli makaleleri okur | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Problem temelli öğretimin tanımı ve çeşitli uygulamaları | Çeşitli uygulamaları liste halinde yazar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Problem temelli öğretime dayalı programı ilk ve orta öğretimde hazırlama ve uygulama | Internet araştırması yapar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Problem temelli öğretime dayalı programı yüksek öğretmde uygulanması | Makale ve kitap okur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Problem temelli öğretime dayalı bir programın kapsamlı incelenmesi | Bir programın bölümlerini yazar | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme modelinin uygulanması ile ilgili örnekler | Internet araştırması yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarının artı ve eksi yanları | Artı ve eksi yönlerini listeler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programının değerlendirilmesi | Özetini yazar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun Türkiyede uygulanması | Makale okur ve kısa özet yazar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
11 | Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun dünyada uygulanması | İnternette konuyu araştırır ve not alır | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Öğretmen eğitimi alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi | İlgili makalelerin kısa özetini yazar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sosyal bilimleri alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi | İlgili makalelerin kısa özetini yazar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Fen bilimleri alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi | Fen bilimleri alanındaki makaleleri inceler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Genel değerlendirme | Makale yazma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |