ELT736 Problem Based Learning in ELT

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT736
Ad Problem Based Learning in ELT
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, katılımcıların problem-temelli öğrenme konusunda gerekli teorik bilgileri edinmelerini ve bu konuda program geliştirmek için bilgi ve deneyim kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimi; farklı öğrenme modelleri; değişik alanlarda uygulanması; Probleme dayalı öğrenme kuramlarına uygun program tasarlama ve değerlendirme; Türkiye ve diğer ülkelerde Probleme dayalı öğrenme uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Barell, John F. ( 2007) Problem-Based Learning: An Inquiry Approach. 2nd Edition. Sage: corvin Press. Kırkgöz, Y. (2017). Working the Problem: Finding Solutions to Student Dissatisfaction in EAP for Engineering. In Stewart, T. (Ed.), TESOL Voices: Insider Accounts of Classroom Life Higher Education (pp.17-26). Alexandria, Va: TESOL Press. Kırkgöz, Y. (2018). Problem-based Learning in a Teacher Education Program: A Study of Learning Outcomes. In Genç, Z. S. (Ed.) Updating Perspectives on English Language Teaching and Teacher Education (pp 79- 92). Peter Lang. ISBN: 978-3-631-70314-4 Kırkgöz, Y. (2015). Designing and implementing an innovative problem-based teacher education course. American Journal of Educational Science, 1(5), 229-239. http://www.aiscience.org/journal/ajes. Stanley, Neil (2016). Problem-Based Learning. Routledge.

Notlar

Ek kaynaklar, video ve makaleler dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problem temelli öğretime genel bir bilgiye sahip olur.
ÖÇ02 Problem temelli öğretimin tanımı ve çeşitli uygulamalarını anlar
ÖÇ03 Problem temelli öğretime dayalı programının ilk ve orta öğretimde uygulamalarını anlar
ÖÇ04 Problem temelli öğretimin yüksek öğretimde uygulanmasını değerlendirir
ÖÇ05 Problem temelli öğretime dayalı bir programın kapsamlı analizini yapar
ÖÇ06 Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarını karşılaştırır
ÖÇ07 Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarını değerlendirir.
ÖÇ08 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarının artı ve eksi yanlarını analiz eder.
ÖÇ09 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programların genel bir kritik değerlendirilmesini yapar
ÖÇ10 Türkiyede Problem temelli öğretime dayalı uygulamaları anlar
ÖÇ11 Dünyadaki Problem temelli öğretime dayalı uygulamaları anlar
ÖÇ12 Öğretmen eğitimi alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makaleleri kritik olarak değerlendirir
ÖÇ13 Sosyal bilimler alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makaleleri kritik olarak değerlendirir
ÖÇ14 Fen bilimleri alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makaleleri kritik olarak değerlendirir
ÖÇ15 Dersin genel bir değerlendirmesini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Problem temelli öğretime genel bir bakış Gerekli makaleleri okur Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Problem temelli öğretimin tanımı ve çeşitli uygulamaları Çeşitli uygulamaları liste halinde yazar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Problem temelli öğretime dayalı programı ilk ve orta öğretimde hazırlama ve uygulama Internet araştırması yapar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
4 Problem temelli öğretime dayalı programı yüksek öğretmde uygulanması Makale ve kitap okur Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Problem temelli öğretime dayalı bir programın kapsamlı incelenmesi Bir programın bölümlerini yazar Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
6 Farklı meslek alanlarında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme modelinin uygulanması ile ilgili örnekler Internet araştırması yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
7 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme uygulamalarının artı ve eksi yanları Artı ve eksi yönlerini listeler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav
9 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programının değerlendirilmesi Özetini yazar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun Türkiyede uygulanması Makale okur ve kısa özet yazar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme
11 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunun dünyada uygulanması İnternette konuyu araştırır ve not alır Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Öğretmen eğitimi alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi İlgili makalelerin kısa özetini yazar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Sosyal bilimleri alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi İlgili makalelerin kısa özetini yazar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Fen bilimleri alanında Problem temelli öğretime dayalı öğrenme konusunu içeren makale değerlendirmesi Fen bilimleri alanındaki makaleleri inceler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Genel değerlendirme Makale yazma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.01.2023 08:47