Genel Bilgi
Kod | İTS1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanın literal takibini kolaylaştırmak, yapılacak tez çalışmasında bilgi aktarımını sağlamak ve bilgi akışını hızlandırmak
Dersin İçeriği
Tez konusu ve alanla ilgili diğer meseleler
Dersin Ön Koşulu
Alanla ilgili makale okumaları
Kaynaklar
(Kolektif) Türk İslam Sanatları Tarihi El Kitabı, Grafiker Yayınları; Yılmaz Can - Recep Gün, Ana Hatlarıyla Türk İslam Sanatları ve Estetiği, Kayıhan Yayınları; Oktay Aslanapa, Türk Sanatı, Remzi Kitabevi; Metin Sözen vd., Türk mimarisinin gelişimi ve Mimar Sinan, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları; S. Kemal Yetkin, İslam Sanatı Tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları; Ders Sunuları.
Notlar
Celal Esad Arseven, Türk Sanatı Tarihi, Milli Eğitim Yayınları; Hicabi Gülgen, Ana Hatlarıyla Türk İslam Sanatları Tarihi, Emin Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir. |
ÖÇ02 | Çalışmasını rapor edebilecektir. |
ÖÇ03 | Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir. |
ÖÇ04 | Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalının alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanır ve kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür takibi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ana kaynakları okuma-inceleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı araştırmaların incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Yapılan araştırmalar ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına karar verilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
6 | Makale inceleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | Alan ve yöntem ile ilgili kaynakların takibi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma |
8 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Araştırma, not alma ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Çalışılması planlanan konu üzerinde yorum ve analiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konuyu ele alma yöntemleri hakkında tartışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma |
14 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Değerlendirme, Rapor Hazırlama ve Sunma | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Değerlendirme | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |