Genel Bilgi
Kod | EMG28713 |
Ad | Bilişim Sistemleri ve Teknoloji Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERNA BULĞURCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Teknolojideki ilerlemelerle birlikte doğan işletme ihtiyaçlarının yarattığı problemler doğru bir karar süreci izlenmesi ile çözüme kavuşturulabilir. Bu noktada karar verici mekanizmalara yardımcı olacak bilişim sistemlerinin temelleri ve uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilgi teknolojileri ile eşgüdümlü gelişen ve yaygınlaşan bilişim sistemleri ve böylelikle teknoloji yönetiminin işletmelerle ilişkisine yönelik bilgi yönetimi, veri yönetimi, yönetim bilişim sistemleri, kurumsal bilişim sistemleri, e-iş, e-ticaret ve süreç yönetimine ilişkin kavramlar tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ralph M. Stair and George Reynolds, Principles of Information Systems, 9th edition, Corse Technology, 2010
Notlar
Laudon K. C. and Laudon J. P., Essentials of Management Information Systems, 8th Edition, Pearson, 2008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknolojik yenilik konseptinin ihtiyacı olan karmaşık karar alımları için, alternatiflerin, etkileyici faktörlerin ve bu faktörlere atanan değişen önem derecelerinin belirlenmesini sağlayacak tekniklerin öğrenilmesi. |
ÖÇ02 | Teknoloji yönetiminde önemli kavram ve yaklaşımları tanımlayarak, olaylar arasındaki ilişkileri kavratan model kurma yeteneğinin kazanılması. |
ÖÇ03 | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
ÖÇ04 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini teknoloji bakış açısıyla açıklama. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde karşılaşılabilecek problemlerin çözümünde kullanılabilecek temel sayısal ve istatistik yöntemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde problem çözümünde kullanılan sayısal ve istatistiksel yöntem ve modelleri uygulama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problemler için oluşturulan modelleri yazılımlarla çözerek yorumlama. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik ve küresel değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmenin üretim sürecinden ve tedarik zincirinden kaynaklı problemlerin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında değişimin bilincinde olarak ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik değişim ve gelişimleri kendi alanına uygulama. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koşullarında ve teknolojide meydana gelen değişimlerin, işletme ve fonksiyonları üzerindeki olası sonuçlarını yorumlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, teknolojik gelişmeyle ortaya çıkan yeni iletişim kanallarını etkin kullanma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tedarik zincirinde ortaya çıkan problemleri saptayarak teknolojik çözümler önerme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Günümüz Küresel İşlerde Bilişim Sistemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Günümüz Küresel İşlerde Bilişim Sistemleri ve Teknoloji Yönetimi Kavramları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | İşletmelerde Kullanılan Bilişim Sistemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Kurum Çapında İş Gören Bilişim Sistemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | E-İş, E- Ticaret ve E-Devlet | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Örgütler ve Bilişim Sistemlerinin Bağlantısı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Bilişim Sistemi Donanımları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Bilişim Sistemleri Yazılımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Veri Tabanı Yönetimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Operasyonel Düzeyde Yetkinlik için Bilişim Sistemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dijital Alemdeki Pazarlar ve Ürünler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Örgütlerde Karar Verme Sistemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Teknoloji Yönetiminde Faaliyet Araçları Yapılandırılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bilişim Sistemleri Projelendirme ve Yapılandırılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel Tekrar | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |