Genel Bilgi
Kod | PF1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle amaçlanan öğrenciyi teze hazırlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencinin danışmanın yönetiminde gerçekleşmekte olup, tez aşamasında olan öğrencinin, çalışma alanını belirlemesini, bu alandaki güncel gelişmeleri takip etmesini, literatür taraması yapmasını ve ampirik çalışmaları incelemesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
konuyla ilgili çalışmalar
Notlar
konuyla ilgili çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin tez çalışması için konusunu belirlemesini sağlar. |
ÖÇ02 | Tez çalışması için hazırlanan öğrencinin, yeni gelişmeleri incelemesini sağlar. |
ÖÇ03 | Tez çalışması için öğrenciye, konuyu sınırlandırabilme yetisi kazandırır. |
ÖÇ04 | Hipotezleri belirler |
ÖÇ05 | Araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözer |
ÖÇ06 | Literatür taraması yapar |
ÖÇ07 | Ampirik çalışmaları değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | öğrenci danışman görüşmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | öğrenci danışman görüşmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | öğrenci danışman görüşmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | öğrenci danışman görüşmesi 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | öğrenci danışman görüşmesi 5 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | öğrenci danışman görüşmesi 6 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | öğrenci danışman görüşmesi 7 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | öğrenci danışman görüşmesi 9 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | öğrenci danışman görüşmesi 10 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | öğrenci danışman görüşmesi 11 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | öğrenci danışman görüşmesi 12 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | öğrenci danışman görüşmesi 13 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | öğrenci danışman görüşmesi 14 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | öğrenci danışman görüşmesi 15 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |