Genel Bilgi
Kod | PF741 |
Ad | Kamu Ekonomisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin içerisinde, kamu ekonomisinin yapısı ve işleyişi çeşitli açılardan ele alınarak, kamu ekonomisi ile piyasa ekonomisinin karşılaştırmalı analizinin yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında, devletin ekonomiye müdahale gerekçeleri ve devlet neden var sorusu, dışsallıklar, kamusal mallar, doğal tekeller çerçevesinde gerekli şekil ve analizlerle detaylandırılırken, kamu tercihi teorisi ile kamu sektörünün analizinin yapılması planlanmaktadır. Ders içerisinde gelir dağılımı politikaları, fayda maliyet analizleri yer alırken, vergilerin gelir dağılımı ve kaynak dağılımı üzerinde yaratacağı etkiler ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Jonathan Gruber- Public Finance and Public Policy Richard Abel Musgrave Public Finance in Theory and Practice
Notlar
HARVEY S. ROSEN & TED GAYER PUBLIC FINANCE
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin kamu ekonomisi disiplinine analitik bir perspektifte analiz eder |
ÖÇ02 | Kamu kesiminin büyüklüğüne ilişkin teorilerin açıklar |
ÖÇ03 | Piyasa ekonomisinin işleyiş modelinde etkinlik ve adalet kavramlarını analiz eder |
ÖÇ04 | Toplumsal fayda ve maliyetleri ölçer |
ÖÇ05 | Piyasa aksaklıklarının nedenlerini açıklar |
ÖÇ06 | Kamusal mallar, dışsallıklar ve doğal tekellerin bir piyasa başarısızlığı olarak analiz eder |
ÖÇ07 | Gelir dağılımı politikalarının etkisini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Mikroekonomik Kavramlar | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
2 | Değişimde Pareto Etkinliği | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Üretimde Pareto Etkinliği | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Ekonominin Genel Dengesi | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Sosyal Refah Fonksiyonları | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
6 | Refah İktisadı: Temel Kavramlar | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Refah İktisadı: Oylama Yöntemleri | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kamusal Mallar-I | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
10 | Kamusal Mallar- II | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
11 | Kamusal Malların Finansmanı | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
12 | Dışsallıklar: Temel Kavramlar | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Dışsallıklara Özel ve Kamusal Çözümler | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Doğal Tekel | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Asimetrik Bilgi, Ters Seçiş ve Ahlaki Tehlike | Temel Mikro Ekonomi ve Matematiksel İktisat Bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |