ME806 Matematik Eğitimi Felsefesi

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME806
Ad Matematik Eğitimi Felsefesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı matematiği “anlayabilen” ve sorgulamaktan korkmayan, akılcı düşünebilen, üretebilen bireylerin kazandırılması için formal ve informal matematik öğrenmenin nasıl olması gerektiği ile ilgili farkındalık kazanmak ve bu konu ile ilgili araştırma ve projeler üretmek ve uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Matematik ve Felsefe bu iki disiplinin ortak yanları, Matematik felsefesi ekolleri, Mantıkçılık, Platonculuk, Biçimcilik (Formalizm), Sezgicilik, Neden matematik öğrenmeliyiz. Farklılaştırışmış öğrenme tasarımlarında felsfenin yeri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Zopluoğlu C., Uluslar Arası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2012 Türkiye Değerlendirmesi: Matematik, Universty of Miami. Yabaş D., Altun S.,Farklılaştırılmış Öğretim Tasarımlarının Öğrencilerin Özerklik Hakları, Bilişüstü Becerileri ve Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2009 Sayı:17 Sayfa:201-214.Kılıç S., Çene E., Demir İ.,Türkiye’deki Matematik Başarısının Öğrenme Stratejileri Açısından 8 Ülke İle Karşılaştırılması. Uzay A., Matematik Eğitimi ve Ölçülmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1996 Sayı:12 Sayfa:145-149. Güzel E., Matematik Felsefesi. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, ISSN:0020-735X (print) 1464-5211. Efil T., Aytekin S., Karakoç Ö.F., İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Matematik Felsefesinin Matematik Eğitimi Üzerine Etkisi. Avşar S., Tarihte Matematik ve Matematiğin Felsefesi. Beyaz G., Felsefe Gözünden Matematik, Tubitak Proje Yarışması.

Notlar

İlgili dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik ve Felsefe arasındaki bağı açıklar.
ÖÇ02 Matematik felsefesi ekollerini açıklar.
ÖÇ03 Ekoller arasındaki farkları bilir.
ÖÇ04 Matematik derslerinde felsefenin kullanımına ilişkin fikirler geliştirir.
ÖÇ05 Matematik derslerinde felsefenin kullanımına ilişkin ders planları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 * Matematik ve tutum, kaygı ve korku ilişkisi • Matematik öğretimini olumsuz etkileyen faktörler • Matematik başarısını ölçmede yaşanan sıkıntılar • Matematik ve ödev verme İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması #4 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Matematik başarısı (Türkiye ve dünya ) : Türkiye'nin bu konudaki durumu İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması #1ve 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Matematik Öğretimi • Matematiğin doğası • Matematik Öğretiminin temel ilkeleri İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması #4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Faklılaştırılmış öğretim tasarımları İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması #2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Matematik ve Felsefe • İki disiplinin ortak yanları İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması #5 ve 9 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Matematik öğretme üzerine felsefenin etkisi: problem çözme merkezli veya bilgi merkezli İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması #6 ve 7 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Matematik felsefesi ekolleri • Mantıkçılık • Platonculuk • Biçimcilik (Formalizm) • Sezgicilik İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması #5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 ara sınav ödev hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Farklılaştırılmış öğretim tasarımlarının incelenmesi ve tartışılması (İlkokul 1 den itibaren tüm eğitim programı) İlgili Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Matematik konularının felsefe ile bağdaştırılarak farklılaştırılmış öğretim tasarımları yapılması Öğrencinin kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Matematik konularının felsefe ile bağdaştırılarak farklılaştırılmış öğretim tasarımları yapılması 2 Ödev: Uygulama örneği hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Matematik konularının felsefe ile bağdaştırılarak farklılaştırılmış öğretim tasarımları yapılması 3 Ödev: Uygulama örneği hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Matematik konularının felsefe ile bağdaştırılarak farklılaştırılmış öğretim tasarımları yapılması 4 Ödev: Uygulama örneği hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Matematik konularının felsefe ile bağdaştırılarak farklılaştırılmış öğretim tasarımları yapılması 5 Ödev: Uygulama örneğini sunma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Matematik konularının felsefe ile bağdaştırılarak farklılaştırılmış öğretim tasarımları yapılması 6 Ödev: Uygulama örneğini sunma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 final sınavı ödev raporlarının sulunlması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 final sınavı ödev raporlarının sulunlması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.12.2022 11:38