Genel Bilgi
Kod | ME805 |
Ad | İlköğretim Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları matematik öğretimine ilişkin (strateji, yöntem teknik vb.) yazılmış yayınları eleştirel değerlendirebilme ve sorun olarak görülen bir konuda araştırma önerisi hazırlayabilme becerilerini kazandırmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Matematik eğitiminde teori ve teorik çerçeve, Çağdaş matematik teorileri, güncel bir matematik sorununu mevcut teorilerle ele alma ve çözümleme
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Bingölbali, F. ve Zembat, Ö. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem yayınevi, Matematik öğretimi, Murat Altun 2. İlköğretim ikinci kademede matematik öğretimi, Murat Altun 3. Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş 4. Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222 5. Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeveyi açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci anlayışlarını modellemek için bir teoriyi açıklar. |
ÖÇ03 | İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisini açıklar. |
ÖÇ04 | APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimini açıklar. |
ÖÇ05 | Sezgisel kural teorisini açıklar. |
ÖÇ06 | Geometrik paradigmaları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematik eğitiminde teori, teorik ve kavramsal çerçeve 1 | İlgili kaynakların tanıtılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matematik eğitiminde teori, teorik ve kavramsal çerçeve 2 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Matematik eğitiminde teori, teorik ve kavramsal çerçeve 3 | ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi 1 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi 2 | ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | APOS teorisi 1 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | APOS teorisi 2 | ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | vize sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sezgisel kural teorisi 1 | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Sezgisel kural teorisi 2 | ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Geometrik paradigmalar 1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Geometrik paradigmalar 2 | ilgili konuda konuda 3 makalenin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Teoriler çerçevesinde güncel matematiksel sorunların ele alınması 1 | Araştırma konusu için ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Teoriler çerçevesin güncel matematiksel sorunların ele alınması 2 | Araştırma konusu için alanyazın taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Teoriler çerçevesinde güncel matematiksel sorunların ele alınması 3 | Araştırma yönteminin açıklanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |