Genel Bilgi
Kod | ME731 |
Ad | Farklı Öğretim Düzeylerinde Matematiksel Modelleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin modelleme becerisi kazanarak, modelleme problemlerini çözmeleri, kurmaları ve öğretimi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Modelleme problemlerini çözme ve kurma ve öğretim programına uygun modelleme etkinliği tasarlama.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bukova Güzel, E. (2019) Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme. Pegem.
Notlar
Veri kaynakları. İlgili makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modeller ve Modelleme Perspektiflerini açıklar. |
ÖÇ02 | Modelleme sürecinin adımlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Modelleme yeterliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Modelleme problemlerini çözer. |
ÖÇ05 | Modelleme problemleri tasarlar. |
ÖÇ06 | Matematiksel model etkinlikleri oluşturur. |
ÖÇ07 | Alandaki modelleme çalışmalarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel modelleme kavramı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Matematiksel modelleme ve problem çözme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Modelleme döngüsü | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Model geliştirme basamakları | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Model geliştirme prensipleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması 3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sınıf içi uygulamalarda öğretmenin rolü | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama 2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme 3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Matematiksel modelleme etkinlikleri sunma ve değerlendirme 4 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | raporlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | raporlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |