ME730 Matematik Öğretiminde Öğrenme Teorileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME730
Ad Matematik Öğretiminde Öğrenme Teorileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, matematiksel öğrenmedeki temel kavramları incelemek, Dewey, Piaget, Bruner, Ausubel, Gagne, Novak, Kelly, Wittrock , Driver ve Vigotsky gibi bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkilerini açıklamak ve matematiksel öğrenme sürecine etkileyen çeşitli kuramları açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, matematiksel öğrenmedeki temel kavramları incelenecek, bir çok bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkilerini açıklanacak ve matematiksel öğrenme sürecine etkileyen çeşitli kuramları açıklanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bingölbali, E., Arslan, S. &Zembat, İ. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler.Pegem Akademi. Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematiksel öğrenmedeki temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ03 Matematik öğretimindeki öğrenme kuramlarını açıklar
ÖÇ04 Matematik öğretiminde farklı öğrenme ve öğretme teoremlerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı ve temel kavramlar Genel Bilgi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Matematiksel öğrenme sürecinde beynin rolünü Konuyla ilgili araştırmaların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Matematik öğretiminde öğrenme kuramları Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Matematiksel Düşünme Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kavramsal ve İşlemsel Anlama Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Van-Hiele Geometrik düşünme Düzeyleri Konuyla ilgili araştırmaların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 APOS Teorisi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
11 Görselleme ve Uzamsal Düşünme Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Çoklu Temsiller Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sosyo-matematiksel Normlar Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Matematik Öğretimi İçin Dörtlü Bilgi Modeli Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Enstrümantal Oluşum Teorisi Konuyla ilgili araştırmaların okunması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Genel değerlendirme Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Final sınavı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33