Genel Bilgi
Kod | ME730 |
Ad | Matematik Öğretiminde Öğrenme Teorileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, matematiksel öğrenmedeki temel kavramları incelemek, Dewey, Piaget, Bruner, Ausubel, Gagne, Novak, Kelly, Wittrock , Driver ve Vigotsky gibi bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkilerini açıklamak ve matematiksel öğrenme sürecine etkileyen çeşitli kuramları açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, matematiksel öğrenmedeki temel kavramları incelenecek, bir çok bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkilerini açıklanacak ve matematiksel öğrenme sürecine etkileyen çeşitli kuramları açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bingölbali, E., Arslan, S. &Zembat, İ. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler.Pegem Akademi. Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematiksel öğrenmedeki temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ03 | Matematik öğretimindeki öğrenme kuramlarını açıklar |
ÖÇ04 | Matematik öğretiminde farklı öğrenme ve öğretme teoremlerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve temel kavramlar | Genel Bilgi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Matematiksel öğrenme sürecinde beynin rolünü | Konuyla ilgili araştırmaların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Matematik öğretiminde öğrenme kuramları | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Matematiksel Düşünme | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kavramsal ve İşlemsel Anlama | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Van-Hiele Geometrik düşünme Düzeyleri | Konuyla ilgili araştırmaların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | APOS Teorisi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
11 | Görselleme ve Uzamsal Düşünme | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Çoklu Temsiller | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sosyo-matematiksel Normlar | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Matematik Öğretimi İçin Dörtlü Bilgi Modeli | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Enstrümantal Oluşum Teorisi | Konuyla ilgili araştırmaların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Genel değerlendirme | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Final sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |