Genel Bilgi
Kod | ME729 |
Ad | Matematik Öğretimi Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı matematik eğitimi araştırmalarında yeni yaklaşımları incelemektir. Bu kapsamda; matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmalar, bunların dayandığı paradigmalar, bu araştırmaların dayandığı kuramsal temeller ve bunların genelde eğitime özelde ise matematik eğitimi üzerine olan yansımaları incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu derste matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmalar, bunların dayandığı paradigmalar, bu araştırmaların dayandığı kuramsal temeller ve bunların genelde eğitime özelde ise matematik eğitimi üzerine olan yansımaları incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Van de Walle, J. A., Karp, K. S., ve Bay Wıllıams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Ankara: Nobel. Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education.Heddens, J.W. &Speer, W.R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities. NJ: John Wiley and Sons, Inc.,
Notlar
Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library. Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitim araştırmalarında yeni yaklaşımların neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ02 | Matematik eğitim araştırmalarında yeni yaklaşımlara yönelik uygulamalar yapabilir. |
ÖÇ03 | Matematiksel eğitiminde öğrenmeyi etkileyen araştırmaları analizini eder |
ÖÇ04 | Matematiksel eğitiminde öğretmeyi etkileyen araştırmaları analizini eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ders içeriğinin tanıtılması | Genel Bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matematik öğretimini etkileyen öğrenme kuramları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Gerçekçi matematik eğitimi | Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Van-Hiele Geometrik düşünme Düzeyleri | Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | APOS Teorisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Görselleme ve Uzamsal Düşünme | Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | ara-sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Çoklu Temsiller | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sosyo-matematiksel Normlar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Matematik Eğitiminde Teknolojinin Kullanımıile ilgili Araştırmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Matematik Eğitimi Alanında İnanışlar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | SOLO Taksonomisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bloom Taksonomisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | Matematik Öğrenme ve Problem Çözmede Üstbilişin Rolü | Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Genel Değerlendirme | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |