ME726 İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME726
Ad İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin temel kavram yanılgılarını öğrenmeleri ve bu yanılgıları giderme yollarını keşfedebilmeleridir.

Dersin İçeriği

Matematikte temel kavramlar, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme

Dersin Ön Koşulu

Mevcut değil

Kaynaklar

Özmantar, M.F., Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem. Özmantar, M.F., Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem.

Notlar

Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramları tanımlayabilme
ÖÇ02 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadelerini tanımlayabilme
ÖÇ03 İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını keşfedebilme
ÖÇ04 İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını giderme yollarını bulabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematikte temel kavramlar ( sayılar ve işlemler) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Matematikte temel kavramlar ( geometri) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Matematikte temel kavramların en uygun ifadeleri ( cebir) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar ( istatistik) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar ( problem çözme) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri ( sayılar ve işlemler) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri ( orantısal akıl yürütme) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme ( sayılar ve işlemler) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme ( simetri) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme ( olasılık) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme ( denklemler) ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenci sunumları 1 ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci sunumları 2 ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenci sunumları 3 ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
16 Öğrenci sunumları 4 ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 04:41