Genel Bilgi
Kod | ME723 |
Ad | Matematik Eğitiminde Felsefi Düşünme Becerisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı matematiği anlayabilen ve sorgulamaktan korkmayan, akılcı düşünebilen, üretebilen bireylerin kazandırılması için formal ve informal matematik öğrenmenin nasıl olması gerektiği ile ilgili bilimsel tartışmalarla farkındalık oluşturmak, eleştirel düşünebilme becerisini geliştirici etkinliklerin matematik derslerinde nasıl entegre edilebileceği ile ilgili tartışmalar açmaktır.
Dersin İçeriği
İki disiplinin (Matematik ve felsefe) ortak yanları, matematik öğretme üzerinde felsefenin etkisi, matematiksel bilgilerin tarihsel gelişiminin matematik eğitiminde kullanımı ve uygulama örnekleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baki, A. (2014). Matematik Tarihi ve Felsefesi. Ankara : PegemA
Notlar
Burton, D. M. (2017). History of Mathematics. Nobel Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik ve Felsefenin ortak yanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Filozofların matematik alanındaki açınımlarını açıklar |
ÖÇ03 | Matematik felsefesi ekollerini açıklar |
ÖÇ04 | Faklılaştırılmış öğretim tasarımlarını oluşturur |
ÖÇ05 | Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin işlenişi hakkında konuşma | Kaynakların elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Matematiğin doğası | 1. Kaynaktan konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matematik ve Felsefe:i ki disiplinin ortak yanları | 2. ve 3. Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Filozof matematikçiler kimlerdir 1 | 4., 5. ve 6. kaynaktan konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Filozof matematikçiler kimlerdir 2 | 4. haftanın devamı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Matematik felsefesi ekolleri (Mantıçılık, Platonculuk, biçimcilik, sezgicilik) | 7., 8. Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Faklılaştırılmış öğretim tasarımları | 9. Kaynaktan konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 1 | 1. grup ödevlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 2 | 2. grup ödevlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 3 | 3. grup ödevlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 4 | 4. grup ödevlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğrenci çalışmaları hazırlama ve sunma 1 | 5. grup ödevlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Öğrenci çalışmaları hazırlama ve sunma 2 | 6. grup ödevlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Dönemin değerlendirmesi | Dönemim enlerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | projeyi hazrılama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | projeyi hazrılama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |