ME723 Matematik Eğitiminde Felsefi Düşünme Becerisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME723
Ad Matematik Eğitiminde Felsefi Düşünme Becerisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı matematiği anlayabilen ve sorgulamaktan korkmayan, akılcı düşünebilen, üretebilen bireylerin kazandırılması için formal ve informal matematik öğrenmenin nasıl olması gerektiği ile ilgili bilimsel tartışmalarla farkındalık oluşturmak, eleştirel düşünebilme becerisini geliştirici etkinliklerin matematik derslerinde nasıl entegre edilebileceği ile ilgili tartışmalar açmaktır.

Dersin İçeriği

İki disiplinin (Matematik ve felsefe) ortak yanları, matematik öğretme üzerinde felsefenin etkisi, matematiksel bilgilerin tarihsel gelişiminin matematik eğitiminde kullanımı ve uygulama örnekleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baki, A. (2014). Matematik Tarihi ve Felsefesi. Ankara : PegemA

Notlar

Burton, D. M. (2017). History of Mathematics. Nobel Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik ve Felsefenin ortak yanlarını açıklar
ÖÇ02 Filozofların matematik alanındaki açınımlarını açıklar
ÖÇ03 Matematik felsefesi ekollerini açıklar
ÖÇ04 Faklılaştırılmış öğretim tasarımlarını oluşturur
ÖÇ05 Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin işlenişi hakkında konuşma Kaynakların elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Matematiğin doğası 1. Kaynaktan konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Matematik ve Felsefe:i ki disiplinin ortak yanları 2. ve 3. Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Filozof matematikçiler kimlerdir 1 4., 5. ve 6. kaynaktan konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Filozof matematikçiler kimlerdir 2 4. haftanın devamı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Matematik felsefesi ekolleri (Mantıçılık, Platonculuk, biçimcilik, sezgicilik) 7., 8. Kaynaklardan konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Faklılaştırılmış öğretim tasarımları 9. Kaynaktan konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 1 1. grup ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 2 2. grup ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 3 3. grup ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Öğrenci çalışmaları; Matematiksel düşünebilme becerisini işe koşan ders planları hazırlama ve sunma 4 4. grup ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğrenci çalışmaları hazırlama ve sunma 1 5. grup ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Öğrenci çalışmaları hazırlama ve sunma 2 6. grup ödevlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Dönemin değerlendirmesi Dönemim enlerinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları projeyi hazrılama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları projeyi hazrılama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.12.2022 12:55