ME722 Matematik Eğitimi: Teori ve Uygulama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME722
Ad Matematik Eğitimi: Teori ve Uygulama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerle matematik eğitimi için öğretme ve öğrenme ile ilgili teori ve yaklaşımları üzerinde tartışmak ve kuramların uygulamalarına yönelik çalışmaları inceleyerek kendi uygulamalarını ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Matematik eğitimi için öğretme ve öğrenme ile ilgili teori ve yaklaşımları, matematik eğitimi alanında yapılan araştırmaların sonuçları ve önerileri, matematikteki kavram yanılgıları, modern eğitim anlayışlarına uygun matematik etkinlikleri oluşturma ve sunma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Trabzon, Derya Kitabevi.

Notlar

Bingölbali, E. , Arslan, S., Zembat, İ. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler. Pegem Akademi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematiğin tarihsel gelişimini kavrar
ÖÇ02 Matematiğin kullandığı ispat çeşitlerini bilir
ÖÇ03 İşlemsel ve kavramsal öğrenmeyi açıklar
ÖÇ04 Uzamsal yetenek ve bileşenlerini açıklar
ÖÇ05 Matematiksel modellemede farklı yaklaşımları açıklar
ÖÇ06 Matematiksel akıl yürütmeye ilişkin sınıf uygulamaları geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders işlenişi hakkında konuşma Kaynakların elde edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Matematiğin doğası 1. Kaynaktan ilgili konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Matematik felsefesi 2. ve 3. Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Matematiğin kullandığı ispat çeşitleri Teoriler kitabı 4. bölüm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Problem çözme yoluyla öğrenme ve matematik (Probleme Dayalı Öğretim) Baki (2006) Bölüm 3; Matematik eğitiminde teoriler bölüm 38 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 İşlemsel ve Kavramsal Öğrenme Baki (2006) Bölüm 4; Matematik eğitiminde teoriler bölüm 9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kavram yanılgılarının belirlenmesi Baki (2006) Bölüm 4; Matematik eğitiminde teoriler bölüm 8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gerçekçi matematik eğitimi Matematik eğitiminde teoriler bölüm 21 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Uzamsal yetenek Matematik eğitiminde teoriler bölüm 20 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Cebirsel Düşünme Matematik eğitiminde teoriler bölüm 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Matematiksel modelleme Matematik eğitiminde teoriler bölüm 33 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Matematiksel modelleme 2 Matematik eğitiminde teoriler bölüm 33 devamı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Matematiksel ve İstatistiksel akıl yürütme 1 Matematik eğitiminde teoriler bölüm 12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Matematiksel ve İstatistiksel akıl yürütme 2 Matematik eğitiminde teoriler bölüm 12 devamı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 04:21