Genel Bilgi
Kod | ME720 |
Ad | Eğitim Bilimlerinde Karma Yöntem Araştırmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma yöntemlerinden biri olan karma desenli araştırmanın, felsefi temellerinin neler olduğunu, karma araştırma desenleri, karma araştırmada veri toplama tekniklerini ve analiz yapmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Kurs karma araştırma yöntemlerinin anlaşılabilmesi için araştırmanın felsefi temelleri hakkındabilgi verir, karma yöntem aaştırma desenleri, metedolojisi, teknikleri, veri topama ve analizi konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Creswell, J. W. (2011) Karma Yöntem Araştırmaları Tasarım ve Yürütülmesi (Çev. Edt Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir ) Anı Yayıncılık
Notlar
İlgili dijital Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karma yöntem araştırmalarının temelini kavrar |
ÖÇ02 | Karma yöntem araştırmaları hakkında öğrendiklerini araştırma sürecinde kullanabilir |
ÖÇ03 | Kendi karma yöntem araştırma sürecini başlatabilir |
ÖÇ04 | Kendi karma yöntem araştırmasına uygun veri toplayabilir |
ÖÇ05 | Kendi araştırmasına uygun karma veriyi analiz edebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karma Yöntem Araştırmalarının Doğası | Creswell ve Clark (2011) bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Karma Yöntem Araştırmalarının Temeli | Teddlie ve Tashakkori (2009) bölüm 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Karma Yöntem Desenleri | Teddlie ve Tashakkori (2009) bölüm 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Karma Yöntem Desenlerine Örnekler Getirme | Araştırmaları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Karma Yöntem Araştırma Sürecine Giriş | Öğrencinin ödevi için hazırlık yapması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Karma yöntem araştırma sorularının oluşturulması | Öğrencinin araştırma sorularını hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Karma Yöntem Araştırmaları için örneklem stratejileri | Teddlie ve Tashakkori (2009) bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama | Teddlie ve Tashakkori (2009) böllüm 10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 2 | Öğrencinin kendi verilerini toplaması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 3 | Öğrencinin kendi verilerini toplaması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 4 | Kendi karma yöntem verilerini toplama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi | Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi 2 | Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi ve raporlaştırması | Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme ve raporlaştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |