Genel Bilgi
Kod | ME718 |
Ad | Matematik Öğretiminde Program Geliştirme Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili teknik ve süreçleri uygulamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, program geliştirme kavramı, program geliştirmeye duyulan gereksinim, program geliştirmeye dayalı uygulanan modeller, matematik programlarını etkileyen gelişmeler, matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri, matematik öğretim programının içeriği, matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci, matematik öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin uygulama örnekleri incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.
Notlar
Cathcart, W. G. Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elementary and Middle Schools. Upper Saddle River, NJ. Pearon Merrill Prentice Hall. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Thompson, T. (2003). Enhancing Primary Mathematics Teaching. Maidenhead: Open University Press. Oliva, P. F. (2005). Developing The Curriculum. Newyork: Pearson Education. Hlebowitsh, P. S. (2005). Designing The School Curriculum. USA: Pearson Education. Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education. Heddens, J. W. , Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc. Kilpatrick, J. Swafford, J. ve Findell, B. (2001), Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. Washington: National Academy Press. Payne, J. N. (1993). Mathematics for The Young Child. Reston, Virginia: National Council of Teachers of Mathematics. Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library. Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örnek bir matematik öğretim programı tasarlar |
ÖÇ02 | Matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili süreçleri açıklar ve mevcut program ile ilgili analiz eder. |
ÖÇ03 | Matematik öğretim programının geliştirilmesi sürecini ögelerine uygun açıklar |
ÖÇ04 | Ortaokul düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı ögelerine uygun tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtını ve temel kavramlar | Genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Program geliştirme kavramı | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Program geliştirmeye duyulan gereksinim | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Program geliştirme modelleri ve uygulama örnekleri | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Farklı ülkelerdeki matematik öğretim standartlarının incelenmesi | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (uygulama) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (değerlendirme ve düzeltme) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Örnek bir Matematik öğretim programının tasarlanması | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Örnek bir sınıf düzeyinde matematik dersine yönelik amaçları ve hedeflerinin tasarlanması | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Örnek bir sınıf düzeyinde matematik dersine yönelik içeriğin tasarlanması | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Örnek bir sınıf düzeyinde matematik dersine yönelik ölçme ve değerlendirme boyutunun tasarlanması | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama: 5. veya 6. sınıf | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama: 7. veya 8. sınıf | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Genel değerlendirme | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |