ME718 Matematik Öğretiminde Program Geliştirme Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME718
Ad Matematik Öğretiminde Program Geliştirme Uygulamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili teknik ve süreçleri uygulamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, program geliştirme kavramı, program geliştirmeye duyulan gereksinim, program geliştirmeye dayalı uygulanan modeller, matematik programlarını etkileyen gelişmeler, matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri, matematik öğretim programının içeriği, matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci, matematik öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin uygulama örnekleri incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.

Notlar

Cathcart, W. G. Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elementary and Middle Schools. Upper Saddle River, NJ. Pearon Merrill Prentice Hall. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Thompson, T. (2003). Enhancing Primary Mathematics Teaching. Maidenhead: Open University Press. Oliva, P. F. (2005). Developing The Curriculum. Newyork: Pearson Education. Hlebowitsh, P. S. (2005). Designing The School Curriculum. USA: Pearson Education. Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education. Heddens, J. W. , Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc. Kilpatrick, J. Swafford, J. ve Findell, B. (2001), Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. Washington: National Academy Press. Payne, J. N. (1993). Mathematics for The Young Child. Reston, Virginia: National Council of Teachers of Mathematics. Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library. Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Örnek bir matematik öğretim programı tasarlar
ÖÇ02 Matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili süreçleri açıklar ve mevcut program ile ilgili analiz eder.
ÖÇ03 Matematik öğretim programının geliştirilmesi sürecini ögelerine uygun açıklar
ÖÇ04 Ortaokul düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı ögelerine uygun tasarlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin tanıtını ve temel kavramlar Genel bilgi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Program geliştirme kavramı Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Program geliştirmeye duyulan gereksinim Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Program geliştirme modelleri ve uygulama örnekleri Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Farklı ülkelerdeki matematik öğretim standartlarının incelenmesi Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (uygulama) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (değerlendirme ve düzeltme) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Örnek bir Matematik öğretim programının tasarlanması Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Örnek bir sınıf düzeyinde matematik dersine yönelik amaçları ve hedeflerinin tasarlanması Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Örnek bir sınıf düzeyinde matematik dersine yönelik içeriğin tasarlanması Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Örnek bir sınıf düzeyinde matematik dersine yönelik ölçme ve değerlendirme boyutunun tasarlanması Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama: 5. veya 6. sınıf Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama: 7. veya 8. sınıf Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Genel değerlendirme Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33