Genel Bilgi
Kod | ME714 |
Ad | Matematik Dersinde Kubaşık Öğrenme Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim matematik dersinde uygulanmasını öğretmek.
Dersin İçeriği
Kubaşık öğrenme ve matematik öğretimi, ilköğretim matematik kavramların(kümeler, sayılar, işlemler, kesirler ve geometri) öğretiminde yöntemin uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hevedanlı, M. ; Efe, R. (2009).İşbirlikli Öğrenme - Teori Ve Uygulama. Efil Yayınevi
Notlar
Açıkgöz, K. (2007). Aktif Öğrenme. BİLİŞ ÖZEL EĞİTİM DANIŞMANLIK YAYINLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kubaşık öğrenme yöntemini ve temel prensiplerini bilir. |
ÖÇ02 | Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini açıklar. |
ÖÇ03 | Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğini uygulamalarla açıklar |
ÖÇ04 | Matematik derslerinde kubaşık öğrenme yöntemini kullandığı ders planları hazırlar. |
ÖÇ05 | Matematik derslerinde kubaşık öğrenme yöntemini hazırladığı ders planlarını uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması | kaynakların elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kubaşık Öğrenme yönteminin tanıtılması, matematik derslerde yöntemin uygulanmasına ilişkin örnek etkinlikler | 1. ve 2. kaynaktan okuyarak hazırlık yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme | 3. kaynaktan okuyarak hazırlık yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Derste kubaşık öğrenme yönteminin matematik derslerinde kullanımına ilişkin etkinliklerin incelenmesi | Öğretim elemanı tarafından verilen etkinlikleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makale incelenmesi | Makale ve tezleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makalelerin incelenmesi 2 | Makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Matemetik dersinde kubaşık öğrenme uygulamaları ile ilgili yapılmış makalelerin incelenmesi 3 | Makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi | Öğrencilerin kendi planlarının hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 2 | Öğrencilerin kendi planlarının hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 3 | Öğrencilerin kendi planlarının hazırlaması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 4 | Hazırlanan planların sunulması için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 5 | Hazırlanan planların sunulması için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrencilerin hazırladıkları Matematik dersinde kubaşık öğrenme yönteminin kullanımına ilişkin ders planlarının incelenmesi 6 | Hazırlanan planların sunulması için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | Dersin enlerini belirlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |