ME712 Meta Analiz

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME712
Ad Meta Analiz
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı meta-analizin temel kavramlarının ve meta-analizin uygulama basamaklarının öğrenilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Meta analiz, basamakları, çalışma karakteristikleri, etki büyüklüğü hesaplamaları, meta analiz çalışmaşları, calışmanın sunulması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

DURLAK, J. A., 1998. Understanding Meta-analysis. In L.G. Grimm &P. R. Yarnold.(Eds.), Reading and Understanding Multivaiate statistics. American Psychological Association. Washington DC. pp. 319-352. HARTUNG, J.; KNAPP, G., 2001. A Refined Method for The Meta-analysis of Controlled Clinical Trials With Binary Outcome. Statistics in Medicine. 20:3875-3889. HEDGES, L. V.; OLKİN, I., 1985. Statistical Methods For Meta-analysis. Academic Press, Orlando, FL. HUNTER, J. E.; SCHMIDT, F.,1990. Methods of Meta-analysis. Sage Publications, Newbury Park, CA.

Notlar

DURLAK, J. A., 1998. Understanding Meta-analysis. In L.G. Grimm &P. R. Yarnold.(Eds.), Reading and Understanding Multivaiate statistics. American Psychological Association. Washington DC. pp. 319-352. HARTUNG, J.; KNAPP, G., 2001. A Refined Method for The Meta-analysis of Controlled Clinical Trials With Binary Outcome. Statistics in Medicine. 20:3875-3889. HEDGES, L. V.; OLKİN, I., 1985. Statistical Methods For Meta-analysis. Academic Press, Orlando, FL. HUNTER, J. E.; SCHMIDT, F.,1990. Methods of Meta-analysis. Sage Publications, Newbury Park, CA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meta analizi açıklar
ÖÇ02 Meta analiz basamaklarını açıklar
ÖÇ03 Meta analizde veri toplamayı açıklar
ÖÇ04 Meta analizde analiz yöntemlerini açıklar
ÖÇ05 Meta analizde etki büyüklüğü hesaplar
ÖÇ06 Meta Win programını tanır
ÖÇ07 Meta win programını kullanır
ÖÇ08 Meta analiz basamaklarını uygulayarak bir örnek çalışma yapar
ÖÇ09 Yaptığı meta analiz çalışmasını sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Meta analizin tanıtılması İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Meta analizde Veri toplama İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Meta analizde kodlama yapma İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Meta analizde bağımlı değişkenler İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Meta analizde çalışmanın karakteristiklerinin belirlenmesi İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Meta analizde İstatistiksel analizler İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ödev hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Meta analizde Etki büyüklüğünün tahmin etmek İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Meta Win paket programının tanıtılması İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Meta win paket programı kullanarak veri girişi yapılması İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması planlanması İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması uygulanması İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Yapılan meta analiz çalışmasının raporlaştırılması İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Yapılan meta analiz çalışmasının sunulması Sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 02:42