Genel Bilgi
Kod | ME712 |
Ad | Meta Analiz |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı meta-analizin temel kavramlarının ve meta-analizin uygulama basamaklarının öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Meta analiz, basamakları, çalışma karakteristikleri, etki büyüklüğü hesaplamaları, meta analiz çalışmaşları, calışmanın sunulması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
DURLAK, J. A., 1998. Understanding Meta-analysis. In L.G. Grimm &P. R. Yarnold.(Eds.), Reading and Understanding Multivaiate statistics. American Psychological Association. Washington DC. pp. 319-352. HARTUNG, J.; KNAPP, G., 2001. A Refined Method for The Meta-analysis of Controlled Clinical Trials With Binary Outcome. Statistics in Medicine. 20:3875-3889. HEDGES, L. V.; OLKİN, I., 1985. Statistical Methods For Meta-analysis. Academic Press, Orlando, FL. HUNTER, J. E.; SCHMIDT, F.,1990. Methods of Meta-analysis. Sage Publications, Newbury Park, CA.
Notlar
DURLAK, J. A., 1998. Understanding Meta-analysis. In L.G. Grimm &P. R. Yarnold.(Eds.), Reading and Understanding Multivaiate statistics. American Psychological Association. Washington DC. pp. 319-352. HARTUNG, J.; KNAPP, G., 2001. A Refined Method for The Meta-analysis of Controlled Clinical Trials With Binary Outcome. Statistics in Medicine. 20:3875-3889. HEDGES, L. V.; OLKİN, I., 1985. Statistical Methods For Meta-analysis. Academic Press, Orlando, FL. HUNTER, J. E.; SCHMIDT, F.,1990. Methods of Meta-analysis. Sage Publications, Newbury Park, CA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meta analizi açıklar |
ÖÇ02 | Meta analiz basamaklarını açıklar |
ÖÇ03 | Meta analizde veri toplamayı açıklar |
ÖÇ04 | Meta analizde analiz yöntemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Meta analizde etki büyüklüğü hesaplar |
ÖÇ06 | Meta Win programını tanır |
ÖÇ07 | Meta win programını kullanır |
ÖÇ08 | Meta analiz basamaklarını uygulayarak bir örnek çalışma yapar |
ÖÇ09 | Yaptığı meta analiz çalışmasını sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Meta analizin tanıtılması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Meta analizde Veri toplama | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Meta analizde kodlama yapma | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Meta analizde bağımlı değişkenler | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Meta analizde çalışmanın karakteristiklerinin belirlenmesi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Meta analizde İstatistiksel analizler | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ödev hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Meta analizde Etki büyüklüğünün tahmin etmek | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Meta Win paket programının tanıtılması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Meta win paket programı kullanarak veri girişi yapılması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması planlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Küçük ölçekli bir meta analiz çalışması uygulanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yapılan meta analiz çalışmasının raporlaştırılması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümün konunun okunarak gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yapılan meta analiz çalışmasının sunulması | Sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |