Genel Bilgi
Kod | ME711 |
Ad | Matematik Eğitim Programları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Matematik eğitimi programının ilkelerini, standartlarını, program tekniklerini ve prosedürlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Matematik programının temel öğeleri, Programının tarihi, Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması,Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi, Matematik öğretim programının uygulanması, Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları, Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Frank K. Jr. Lester (Editor). Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and LearningVan De Walle, J.A. Elementary and Middle School Mathematics( fourth edition).New York: Longman, 2001.
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik programının temel öğelerini açıklar. |
ÖÇ02 | Matematik programının tarihi açıklar. |
ÖÇ03 | Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansımasını açıklar. |
ÖÇ04 | Matematik öğretim programı tasarımını açıklar. |
ÖÇ05 | Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretim programının temel öğeleri | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Matematik programının temel öğeleri | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Matematik Eğitimi Programının dünya daki tarihi | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Matematik Eğitimi Programının ülkemizdeki tarihi | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması 1 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması 2 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi 1 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi 2 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Matematik öğretim programının uygulanması 1 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Matematik öğretim programının uygulanması 2 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları 1 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları 2 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi 1 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi 2 | Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |