ME708 Problem Çözme ve Öğretimi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME708
Ad Problem Çözme ve Öğretimi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İlköğretim düzeyinde problem çözme ve problem çözme stratejilerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Gerçek hayat problemlerinin yapıları ve çözümleri Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri Problem ve problem çözme süreci Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler Çözümü olmayan problemler İyi problemleri seçmek

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Billstein, R; Liebskind, S., Lott, J.W. (1993). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers. (5.th edition). Addison-Wesley Pub. Polya, G. Mathematical discovery. New York :John Wiley andSons, 1981. Polya, G. How to solve it ( 2.th Edition) USA:Princton Universty Pres, 1985

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ulusal ve uluslararası alan yazındaki güncel problem çözme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Farklı problem türlerinin tanıyıp ayırt edebilir.
ÖÇ03 Problem çözme stratejilerini inceleyip eleştirebilir.
ÖÇ04 Rutin ve rutin olmayan problemleri tanıyıp ayırt edebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gerçek hayat problemlerinin yapısı ilgili kaynakların edinilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Gerçek hayat problemlerinin çözüm stratejileri ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Rutin ve rutin olmayan problemlerin yapıları ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Rutin ve rutin olmayan problemlerin çözümleri ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Çözümü olmayan problemler ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 vize sınavı ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Alan yazındaki güncel problem çözme çalışmalarının incelenmesi 1 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Alan yazındaki güncel problem çözme çalışmalarının belirlenmesi 2 ilgili alan yazının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
11 Alan yazındaki güncel problem çözme çalışmalarının incelenmesi 3 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Problem çözme ve problem kurma ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Problem kurma türleri ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Problem çözme ve üstbiliş ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Genel değerlendirme ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2022 03:25