Genel Bilgi
Kod | ME708 |
Ad | Problem Çözme ve Öğretimi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Amacı / Hedefi
İlköğretim düzeyinde problem çözme ve problem çözme stratejilerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Gerçek hayat problemlerinin yapıları ve çözümleri Rutin problemlerin yapıları ve çözümleri Problem ve problem çözme süreci Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler Çözümü olmayan problemler İyi problemleri seçmek
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Billstein, R; Liebskind, S., Lott, J.W. (1993). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers. (5.th edition). Addison-Wesley Pub. Polya, G. Mathematical discovery. New York :John Wiley andSons, 1981. Polya, G. How to solve it ( 2.th Edition) USA:Princton Universty Pres, 1985
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ulusal ve uluslararası alan yazındaki güncel problem çözme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Farklı problem türlerinin tanıyıp ayırt edebilir. |
ÖÇ03 | Problem çözme stratejilerini inceleyip eleştirebilir. |
ÖÇ04 | Rutin ve rutin olmayan problemleri tanıyıp ayırt edebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gerçek hayat problemlerinin yapısı | ilgili kaynakların edinilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gerçek hayat problemlerinin çözüm stratejileri | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Rutin ve rutin olmayan problemlerin yapıları | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Rutin ve rutin olmayan problemlerin çözümleri | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fermi problemlerinin yapıları ve çözümleri | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Gereğinden fazla ya da az bilgi içeren problemler | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Çözümü olmayan problemler | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | vize sınavı | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Alan yazındaki güncel problem çözme çalışmalarının incelenmesi 1 | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Alan yazındaki güncel problem çözme çalışmalarının belirlenmesi 2 | ilgili alan yazının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | Alan yazındaki güncel problem çözme çalışmalarının incelenmesi 3 | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Problem çözme ve problem kurma | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Problem kurma türleri | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Problem çözme ve üstbiliş | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | ilgili alan yazının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |