ME707 Problem Çözme ve Öğretimi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME707
Ad Problem Çözme ve Öğretimi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İlköğretim düzeyinde problem çözme ve problem çözme stratejilerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Problem nedir,Okul matematiğinde problem çözmenin rolü, Problem çözme süreci, Problem çözmede yaşanan güçlükler, Problem çözme yaklaşımı,Sözel problemlerin yapıları, Sözel problemlerin çözümleri

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

BBillstein, R; Liebskind, S., Lott, J.W. (1993). A problem solving approach to mathematics for elementary school teachers. (5.th edition). Addison-Wesley Pub. Polya, G. Mathematical discovery. New York :John Wiley andSons, 1981. Polya, G. How to solve it ( 2.th Edition) USA:Princton Universty Pres, 1985

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problem nedir sorusunu açıklar.
ÖÇ02 Problem türlerini açıklar.
ÖÇ03 Okul matematiğinde problem çözmenin rolünü açıklar.
ÖÇ04 Problem çözme sürecini açıklar.
ÖÇ05 Problem çözmede yaşanan güçlüklerini açıklar
ÖÇ06 Problem çözme yaklaşımını açıklar.
ÖÇ07 Sözel problemlerin yapılarını açıklar.
ÖÇ08 Sözel problemlerin çözümlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Problem nedir Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Problem türleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Okul matematiğinde problem çözmenin rolü 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Problem çözme süreci 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Problem çözme süreci 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Problem çözmede yaşanan güçlükler 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Problem çözmede yaşanan güçlükler 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Problem çözme yaklaşımı 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Problem çözme yaklaşımı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sözel problemlerin yapıları 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Sözel problemlerin yapıları 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sözel problemlerin çözümleri 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Sözel problemlerin çözümleri 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2022 01:54