Genel Bilgi
Kod | MG2803 |
Ad | Değişken Maliyet Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, maliyet sistemlerini açıklamak ve bu maliyet sistemlerinden değişken maliyet sisteminin, diğer sistemlerle karşılaştırmak suretiyle, karar alma sürecinde nasıl kullanılacağını ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Maliyet sistemleri, değişken maliyet sistemi ve önemi, değişken maliyet sisteminin karar almadaki faydaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
tüm kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maliyet değerleme yöntemlerini Açıklar |
ÖÇ02 | Değişken maliyet sisteminin amacı ve temel özelliklerini anlar |
ÖÇ03 | Katkı payı analizinin önemini ortaya koyar |
ÖÇ04 | Sabit maliyetlerin kademelendirir |
ÖÇ05 | Değişken maliyet sisteminin karar almada kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalına ait kuramları açıklamak | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında ve muhasebe meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz muhasebe meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe tekniklerini birleştirerek uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, muhasebe yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maliyet Sistemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | Maliyetlerin sınıflandırılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | Maliyet değerleme yöntemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | Katkı payı analizinin önemi ve katkı payı kavramları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Değişken maliyet sistemi amacı ve temel özellikleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | 1Sabit maliyetlerin kademelendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Sabit maliyetlerin kademelendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Değişken maliyet sisteminin fiyatlandırma kararlarında kullanılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
10 | Değişken maliyet sisteminin üretim planlaması ile ilgili kararlarda kullanılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
11 | Değişken maliyet sisteminin üretim yöntemleri seçiminde kullanılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Değişken maliyet sisteminin üretim ve satın alma kararlarında kullanılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Değişken maliyet sisteminin kısıtlar teorisi ile karşılaştırılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | 1Maliyet-hacim-kar analizleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Maliyet-hacim-kar analizleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |