OÖ722 Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Kitapları ve Edebiyatı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ722
Ad Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Kitapları ve Edebiyatı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Erken çocukluk döneminde uygun edebiyat türlerini inceleme, değerlendirme yapabilmektir.

Dersin İçeriği

Erken Çocukluk Dönemi çocuk edebiyatı türleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çayır, A. Uysal, B. (2020). Çocuk Edebiyatı. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. Gönen, M. S., Uyanık, G. (2021). Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık. Oguzkan, F. (2021). Çocuk Edebiyatı. Ankara. Anı Yayıncılık.

Notlar

1. Rybak, K. (2022). How Informational Activity Picturebooks Work: Interactive Invitation to Critical Approach to Knowledge. Interantional Research in Chidlren's Literature, 15,3, 323-337.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk edebiyatını tanımlar.
ÖÇ02 Çocuk edebiyatının dünyadaki tarihçesini tanımlar.
ÖÇ03 Çocuk edebiyatının Türkiye'de gelişimini tanımlar.
ÖÇ04 Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların iç yapı özelliklerini tanımlar.
ÖÇ05 Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların dış yapı özelliklerini tanımlar.
ÖÇ06 Okulöncesi çocukların yaş gruplarına uygun çocuk edebiyatı türlerini tanır.
ÖÇ07 Resimli kitapların özelliklerini ve çocuklara nasıl okunacağını açıklar.
ÖÇ08 Çocuk edebiyatında türlerini çocuğun gelişimine uygunluğunu tarif eder.
ÖÇ09 Çocuk edebiyatı türleri :Şiir-tekerleme-bilmece tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder.
ÖÇ10 Çocuk edebiyatı türlerinden masalı tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder.
ÖÇ11 Çocuk edebiyatı türlerinden çizgi romanı tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder.
ÖÇ12 Çocuk edebiyatı türlerinden Çocuk tiyatrosunu bilir, izlediği tiyatro ile ilgili değerlendirir.
ÖÇ13 Çocuk edebiyatı türlerinden Biyografi-hikaye tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder.
ÖÇ14 Okulöncesi çocuklarla ilgili çocuk edebiyatı eserlerini seçer, inceler ve değerlendirir.
ÖÇ15 Okulöncesi dönem çocuklar için yapılan çocuk edebiyatı ile ilgili çalışmaları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk Edebiyatının tanımı, önemi ve yararları konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çocuk edebiyatının dünyadaki gelişimi konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuk edebiyatının Türkiye'de gelişimi konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların iç yapı özellikleri konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların dış yapı özellikleri konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Yaş grubuna uygun resimli kitapları belirleme konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım
7 Resimli kitap seçme ve okuma teknikleri konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuk edebiyatında türler ve çocuğun gelişimine uygunluğu konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Çocuk edebiyatı türleri :Şiir-tekerleme-bilmece konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Çocuk edebiyatı türleri :Masal konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Çocuk edebiyatı türleri: Çizgi roman konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Çocuk edebiyatı türleri: Çocuk tiyatrosu konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Çocuk edebiyatı türleri: Biyografi-hikaye anlatım konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Çocuk edebiyatı ile ilgili çalışmaları değerlendirme konu ile ilgili bilgileri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:25