Genel Bilgi
Kod | ÖHS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, içeriğin planlanması, raporlama, tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında ve özel hukukun alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk uygulamasına ilişkin çözüm önerileri geliştirme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanından ve özel hukukun alt disiplinlerinden edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirme ve kullanma | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirme | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde işlevsel etkileşim kurma | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası projelerde yer alma ve/veya yeni projeler geliştirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün düşünce ve araştırma üreterek sonuçlarını akademik bir dilde sözlü ve yazılı olarak uzmanlık düzeyindeki İngilizce ile ifade etme | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirme inceleme ve kullanma | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunma | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe veya İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında belirli bir hukuki sorun hakkında bilimsel araştırma yapabilmek için akademik çalışma yöntemlerine hâkim olma. | 3 |
PÖÇ20 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kişilerin hukuki muhakeme yeteneğini geliştirme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kaynak araştırması - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kaynak araştırması - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kaynak araştırması - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İçerik oluşturma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksiklerin tamamlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Son kontrol | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,20 | ||
AKTS | 8 AKTS |