Genel Bilgi
Kod | PYL1700 |
Ad | Tez Çalışması(Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun olarak bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu nasıl belirlenir, Tez içeriği nasıl planlanır, Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir, Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBEnin hazırladığı tez yazım kılavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Tez konusuna ilişkin akademik yayınlar
Notlar
Güncel ve temel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
ÖÇ02 | Pazarlama alanında bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Pazarlama alanında bilimsel ilkelere uygun olarak verileri analiz eder. |
ÖÇ04 | Pazarlama alanında yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ05 | Pazarlama alanında yürüttüğü araştırma sonuçlarını tez formatında sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu nasıl belirlenir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | APA stili incelenmesi (devam) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular (devam) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | Dipnotların ve referansların önemi ve hazırlanması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Araştırma önerileri ve araştırma önerisi yazma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Araştırma önerisi/Tezin değerlendirilmesi | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Araştırma önerisi/Tezin değerlendirilmesi (devam) | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Düzeltmeler | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Düzeltmeler (devam) | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Sonuçların düzeltilmesi ve raporlanması | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 320 | 320 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |