Genel Bilgi
Kod | PYL700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun olarak bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu nasıl belirlenir Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım kılavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Üniversite kütüphane veritabanı
Notlar
Güncel ve temel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözme konusundaki temel aşamaları uygular. |
ÖÇ02 | Seçilen pazarlama anabilim dalı ile ilgili özel bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Araştırma konusu ile ilgili fikirlerini danışmanı ile tartışabilir. |
ÖÇ04 | Araştırma konusuna ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | genel olarak tez konusu nasıl belirlenir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | tez yazmadan önce yapılacaklar nelerdir tez içeriği nasıl planlanır | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | tez yazmadan önce yapılacaklar nelerdir tez içeriği nasıl planlanır (devam) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | alanının tanıtımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | paradigmalar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular (devam) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | APA stilinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | APA stilinin incelenmesi (devam) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | içindekiler kısmının hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | dipnotlar ve kayankçanın önemi ve hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | tez izleme raporu yazma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | tez üzerinde değerlendirmeler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |