Genel Bilgi
Kod | RTS717 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi(Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Tez öğrencilerinin, tez hazırlık sürecinde yapacakları çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bu ders kapsamında ders notu ve kaynaklar ilgili öğretim üyesi tarafından öğrenci ile paylaşılacaktır.
Notlar
Bu ders kapsamında ders notu ve kaynaklar ilgili öğretim üyesi tarafından öğrenci ile paylaşılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilecektir. |
ÖÇ02 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilecektir. |
ÖÇ03 | Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilecektir. |
ÖÇ04 | Tez çalışmasında karşılaşabileceği kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilecektir. |
ÖÇ05 | Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilecektir. |
ÖÇ06 | Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilecektir. |
ÖÇ07 | Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilecektir. |
ÖÇ08 | Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş; Ders İçeriği, Dersin İşleyişi, Ders Kapsamındaki Yükümlülükler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Genel Değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Tez çalışmasının geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Rapor hazırlama ve sunma. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yorum, değerlendirme ve analiz. Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Bütünleme Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |