RTS713 Televizyon Çalışmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS713
Ad Televizyon Çalışmaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Televizyon hakkındaki görüş ve eleştirileri değerlendirmek

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze Televizyonun toplumdaki yeri ve meseleleri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost.

Notlar

-


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Televizyonun tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ02 Televizyonu toplumsal bağlamda inceler.
ÖÇ03 Televizyonu eleştirel açıdan kavrar.
ÖÇ04 Tarihsel-toplumsal-eleştirel düzeyde bütüncül televizyon araştırması yapar.
ÖÇ05 Televizyonun toplum içindeki güncel konumunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Televizyon tarihi1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Televizyon tarihi okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Televizyona ilişkin yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Televizyona ilişkin yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Televizyona ilişkin yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Televizyona ilişkin yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Televizyona ilişkin yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı - Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 09:09