Genel Bilgi
Kod | RTS713 |
Ad | Televizyon Çalışmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Televizyon hakkındaki görüş ve eleştirileri değerlendirmek
Dersin İçeriği
Geçmişten günümüze Televizyonun toplumdaki yeri ve meseleleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost.
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Televizyonun tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Televizyonu toplumsal bağlamda inceler. |
ÖÇ03 | Televizyonu eleştirel açıdan kavrar. |
ÖÇ04 | Tarihsel-toplumsal-eleştirel düzeyde bütüncül televizyon araştırması yapar. |
ÖÇ05 | Televizyonun toplum içindeki güncel konumunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Televizyon tarihi1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Televizyon tarihi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Televizyona ilişkin yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Televizyona ilişkin yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Televizyona ilişkin yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Televizyona ilişkin yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Televizyona ilişkin yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |