RTST706 Film Çalışmalarında Deneysel Yöntemler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTST706
Ad Film Çalışmalarında Deneysel Yöntemler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kıvanç TÜRKGELDİ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste videografik araçlarla üretilen, video-deneme, video-makale gibi yeni türlerin yeni bir araştırma yöntemi olarak film çalışmalarına kazandırılmasına yönelik çalışmaların yürütülmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Videografik araçlarla üretilen, video-deneme, video-makale gibi yeni türlerin incelenmesi ve benzer metodların, bir argüman geliştirilerek, pratiğinin gerçekleştirilmesi, performatif metodolojinin film araştırmalarına uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Baker, U. (2015). Beyin Ekran (3. b.). (T. Bora, & K. Ünüvar, Dü) İstanbul, Türkiye: Birikim. Dougless, K., & Carless, D. (2013). An invitation to performative research. Methodological Innovations Online, 8(1), 53-64. Eisner, E. (2008). Art and Knowledge. J. G. Knowles, & A. L. Cole içinde, Handbook of the arts in qualitative research (s. 3-12). California: Sage Poblications. Frampton, D. (2013). Filmozofi. (C. Soydemir, Çev.) İstanbul: Metis. Grant, C. (2016). The audiovisual essay as performative research. NECSUS European Journal of Media Studies, 5(2), 255-265. doi:10.25969/mediarep/3370. Gürkan, İ. (2019). Film Çalışmalarında Eleştirinin Dönüşümü: Görsel-İşitsel Denemeler (Audiovisual Essay). Sinefilozofi, 4(8), 284-303. doi:10.31122/sinefilozofi.633100 Haseman, B. (2006). A Manifesto for performative research. Media International Australia incorporating Culture and Policy; (118), 98-106. Havelock, E. (2014). Yunan Mirası. D. Crowley, & P. Heyer (Dü) içinde, İletişim Tarihi (B. Ersöz, Çev.). Ankara: Siyasal Yayınevi. Keathley, C. (2011). La caméra-stylo: notes on video criticism and cinephilia. A. Clayton, & A. Klevan (Dü) içinde, The Language and Style of Film Criticism (s. 176-192). New York: Routledge. Langer, S. K. (1957). Problems of art: ten philosphical lectures. New York: Charles Scribner's Sons. Logan, R. K. (2014). Alfabe Etkisi. D. Crowley, & P. Heyer (Dü) içinde, İletişim Tarihi (B. Ersöz, Çev.). Ankara: Siyasal Yayınevi. Lopez, C. A., & Martin, A. (2015). The audiovisual essay as art practice. NECSUS European Journal of Media Studies, 81-83. doi:10.5117/NECSUS2015.1.LOPE McLuhan, M. (2001). Gutenberg Galaksisi: Tipografik İnsanın Oluşumu. (G. G. Çağalı, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Mcwhirter, A. (2015). Film criticism, film scholarship and the video essay. Screen, 3(56), 369-377. doi:10.1093/screen/hjv044 Polanyi, M. (2009). Tacit dimension. Chicago: The University of Chicago Press. Rowland, D. W. (2014). Giriş. D. Crowley, & P. Heyer (Dü) içinde, İletişim Tarihi (B. Ersöz, Çev.). Ankara: Siyasal Yayınevi. Saldana, J. (2005). An Introduction To Etnodrama. J. Saldana, & J. Saldana (Dü.) içinde, Ethnodrama: An Anthology of Reality Theater (s. 1-36). Walnut Creek: Altamira Press. Shambu, G. (2020). Yeni Sinefili (1. b.). (B. Demirtaş, Çev.) Eskişehir: Yort. Smith, D. (2011, Haziran 10). Mubi.com. Projectcinephilia: https://projectcinephilia.mubi.com/2011/06/10/eyes-wide-shut-notes-toward-a-new-video-criticism/

Notlar

Ders notları ve örnek çalışmalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersi tamamlayan öğrenciler film araştırmalarında yeni yöntemlerin bilgisini edinmiş olur
ÖÇ02 Dersi tamamlayan öğrenciler yeni yöntemleri kendi çalışmalarında uygulayabilir
ÖÇ03 Dersi tamamlayan öğrenciler yeni yöntemleri ile geleneksel yöntemlerin farkını kavramış olur.
ÖÇ04 Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler alanı ile ilgili bilimsel bilgiye sahip olur.
ÖÇ05 Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler alanıyla ilgili yeni araştırma yöntemleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olacaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Video'nun İcadı ve Değiştirdiği Pratikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Video Deneme Kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
3 Videografik Düşünme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Analiz Edilecek Filmlerin Belirlenmesi Tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Filmleri Timeline Üzerinde Düşünmek Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Örneklerin İncelenmesi Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Uygulama -1 Filmlerin Analiz Edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Uygulama -2 Filmlerin Analiz Edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
9 Farklı Düşünme Yöntemleri (Splitscreen) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Farklı Düşünme Yöntemleri (Supercut) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
11 Farklı Düşünme Yöntemleri (Dissolve) Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 9. Hafta Çalışılan Yöntemlerin Uygulaması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 10-11. Hafta Çalışılan Yöntemlerin Uygulaması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Final Ödevi İçin Yapılacak Çalışmaların Belirlenmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
15 Final Ödevi İçin Yapılacak Çalışmaların Ön İzlemesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Ödev Teslimi Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Ödev Sunumu Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 02:08