PDR775 Kanıta Dayalı Psikolojik Danışma

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR775
Ad Kanıta Dayalı Psikolojik Danışma
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL SANBERK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı psikolojik danışma sürecinin sistematik olarak ne şekilde incelenebileceği ile ilgili öğrencilerde içgörü kazandırmaktır. Terapötik başarı veya başarısızlığa yol açan etmenlerle ilgili öğrencilerde farkındalık oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Terapötik sonuç ve süreci etkileyen parametrelerin belirlenmesi. Psikolojik danışmada kalite yönetimi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Barkham, M., Lutz, W., & Castonguay, L. G. (Eds.). (2021). Bergin and Garfield's handbook of psychotherapy and behavior change. John Wiley & Sons.

Notlar

Rowland, N., & Goss, S. (2000). Evidence-based counselling and psychological therapies. London: Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kanıta dayalı psikolojik danışma çerçevesinde neler araştırıldığını bilme.
ÖÇ02 Psikolojik danışma / psikoterapi araştırmalarının gelişimini bilme.
ÖÇ03 Psikolojik danışmda başarı ve/veya başarısızlığa etki eden faktörleri bilme.
ÖÇ04 Psikolojik danışmada sonuç-çıktı ve süreç araştırmalarının ne şekilde yapılabileceğini bilme.
ÖÇ05 Kuramlar üstü bir bakış geliştirmek (kurama özgü ve kuramlara özgü olmayan etki faktörlerini bilme)
ÖÇ06 Psikolojik danışman, danışan ve danışman-danışan uyuşumunun başarı üzerindeki etkisini bilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikolojik danışma / psikoterapi araştırmalarının gelişimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Psikolojik danışmanın başarısını etkileyen faktörler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Bir bilimsel süreç olarak psikolojik danışma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Psikolojik danışmada sonuç araştımaları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Psikolojik danışmada süreç araştırmaları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Sonuç ve süreç araştırmalarının bütünleştirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Açıklayıcı ve kuram temelli süreç araştırmaları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Yaşantı ve davranışların değiştirlmesi (kuramlara özgü etki faktörleri) İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Yaşantı ve davranışların değiştirilmesi (kuramlara özgü olmayan veya ortak etki faktörleri) İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Terapötik ilişki - I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Terapötik ilişki - II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Psikolojik danışma araştırmalarında yöntemsel farklılıklar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Psikolojik danışmada mikroanalitik süreç değerlendirmesi (davranış gözlemi) - I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Psikolojik danışmada mikroanalitik süreç değerlendirmesi (davranış gözlemi) - II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 10:39