PDR738 İletişim Becerileri Eğitimi Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR738
Ad İletişim Becerileri Eğitimi Uygulamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, PDR735 kodlu derste öğrenilen bilgi ve edinilen becerilere dayalı olarak farklı gelişim düzeylerine uygulannabilecek bir iletişim becerileri eğitimi programı hazırlayarak bunu bir gruba uygulama bilgi ve becerisini kazanmaktır.

Dersin İçeriği

letişim ve iletişim modellerinin temel kavramları, kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi, kişilerarası ilişkilerin teorik yaklaşımları ve modelleri, etkili iletişim becerileri, etkili dinleme, empati, kendini açma, sözsüz iletişim, saldırgan, pasif ve iddialı davranışlar, çatışma çözümü süreç ve duygusal zeka.

Dersin Ön Koşulu

PDR735 İletişim Becerileri Eğitimi dersini almış ve başarılı olmuş olmak

Kaynaklar

Korkut, F. (1996). İletişim Becerileri Eğitiminin Lise öğrencilerinin İletişim Becerilerini Değerlendirmelerine Etkisi, 3P Dergisi, 4 (3), 191-198. Çam, S. (1997) iletişim Becerileri Eğitimi programının Öğretmen Adaylarının Ego Durumları ve Problem Çözme Becerisi Algılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksel-Şahin, F. (1997). Grupla İletişim Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin iletişim Beceri Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Deniz, İ. (2003). İletişim becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamış yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Notlar

Balcı, S. (1996). Danışma Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin iletişim Becerileri Düzeyine Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hazırlanacak kişiler arası iletişim becerileri eğitim programının uygulanacak gruptaki bireylerin gelişimsel özelliklerini söyler.
ÖÇ02 Kişiler arası iletişim becerilerini geliştirmek üzere hazırlanacak programın öğelerini sıralar.
ÖÇ03 Programın uygulanacağı grubun özelliklerine göre programın içeriğine hangi becerileri dahil edeceğini ayırt eder.
ÖÇ04 Programın uygulanmasıyla hangi hedef davranışların geliştirileceğini açıklar.
ÖÇ05 Programın amaçlarını hangi eğitsel etkinliklerle gerçekleştireceğini söyler.
ÖÇ06 Programın uygulanmasında hangi yöntem ve teknikleri kullanacağını açıklar.
ÖÇ07 Uygulamada belirlenen yöntem ve teknikleri uygular.
ÖÇ08 Eğitimin verileceği grubu oluşturma ölçütlerine uygun olarak grup belirler.
ÖÇ09 Belirlenen bir grup için iletişim becerileri eğitimi programı hazırlar.
ÖÇ10 Hazırlanan programı uygular.
ÖÇ11 Yapılan eğitim programı uygulamasıyla ilgili geribildirim alarak uygulama becerisini geliştirir.
ÖÇ12 Uygulanan iletişim becerileri eğitimi programını değerlendirerek raporlaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin yapılandırılması:amacı, öğrencilerden beklenenler ve değerlendirmenin belirlenmesi İlgili kaynakların tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İletişim becerileri eğitiminin içeriğinin belirlenmesi ve hedef davranışların belirlenmesi ilgili kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Programın uygulanancağı grubun gelişim düzeyinin belirlenmesi ve grup oluşturma farklı gelişim düzeyleri ve grup uygulamalarının incelenmesi, bilgi verme, tartışma, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama-I hazırlığın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama-II hazırlığın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama-III hazırlığın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hazırlanan programın uygulanması-I bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hazırlanan programın uygulanması-II bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
10 Hazırlanan programın uygulanması-III bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
11 Hazırlanan programın uygulanması-IV bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 Hazırlanan programın uygulanması-V bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
13 Hazırlanan programın uygulanması-VI bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
14 Hazırlanan programın uygulanmasıVII bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
15 Hazırlanan programın uygulanması ve uygulamanın değerlendirilmesi bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 04:25