Genel Bilgi
Kod | RES744 |
Ad | Sanat Metinleri İnceleme II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, çağdaş sanatın bağlamıyla birlikte değişen anlamını, metinler aracılığıyla çözümlemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste 20. yüzyılla birlikte hızla değişen sanatı ve özellikle çağdaş sanatı anlamamıza yardımcı olan önemli düşünürlerin ve sanat yazarlarının metinleri okunarak tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur. Hayalperest yay. Jonathan Fineberg, 1940 dan Günümüze Sanat, Karakalem Yay. France Farago. Sanat, Doğu Batı Yayınları Graham Harman, Sanat ve Nesneler. Sanat ve Kuram Yay.
Notlar
Sanat Dergileri, İlgili Makaleler, Sanatçı Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları bilir. |
ÖÇ02 | Çağdaş sanatın değişim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Günümüz sanatında öne çıkan kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Bir sanat metnini çözümleme yöntemlerini bilir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Bir sanat yapıtının yapısal, biçimsel ve kavramsal ögelerinin ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Farklı metinler arasındaki bağlantıları açıklar. |
ÖÇ07 | Farklı sanatlara özgü medyum, malzeme ve düzenlemeleri tanımlar. |
ÖÇ08 | Teknolojik ve bilişimsel gelişmelerle birlikte sanatsal üretimlerdeki dönüşümleri anlar ve çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ09 | Bir sanat pratiğini belli bir bağlam içinde betimleyen bir metin oluşturur. |
ÖÇ10 | Müze ve galerilerden etkin bir bir biçimde yararlanır, |
ÖÇ11 | Alana ilişkin yerli ve yabancı kaynakları takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modernizm ve Sanat Kuramları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temsili Sanat Kuramı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Temsilin Yapısı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yeni-temsili Sanat Kuramı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Uzlaşımcı Temsil ve Sanat | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dışavurum Olarak Sanat | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Dışavurum ve Mecazı Örnekleme | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Biçimci Sanat Kuramları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Biçimçilik | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Biçim ve İçerik Tartışmaları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Sanatsal Biçim ve İçerik, Farklı Görüşler | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Biçim İşlev ve Estetik | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Sanat ve Deneyim | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Sanat Tanımına Karşı İtirazlar | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |