Genel Bilgi
Kod | RES825 |
Ad | Heykel Atölye I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatsal bir ürün oluşturmada, farklı konu teknik ve malzemelerle, bir problemin çözümüne dönük araştırma yapma, yorumlama ve kompozisyon oluşturmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Üç boyutlu çalışmaların yapıldığı ve üzerinde tartışmaların yürütüldüğü, heykelsi düşünme ve üretim biçimlerini oluşturmaya ve araştırmaya dönük bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018. Modern Sanattan Sonra, David Hopkins, Hayalperest Yay. 2018.
Notlar
Merkezi Kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Artistik, teknik ve kavramsal olarak özgün tasarımlar yapabilir |
ÖÇ02 | Heykelsi düşünme ve üretim biçimlerini anlamaya ve oluşturmaya dönük uygulama çalışmaları yapabilir |
ÖÇ03 | Sanat eğitiminde, üç boyutla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırır. |
ÖÇ04 | Doğasal formlar aracılığıyla , heykelsi formları oluşturabilir |
ÖÇ05 | Sanatsal bir ürün oluşturmada, kişisel yorum ve üslup arayışlarını dikkate alır. |
ÖÇ06 | Anıtsal tasarımlar yapar ve uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje çalışması ile ilgili ,sanat tarihinde yer alan örnek çalışmaların incelenmesi, proje sunumu, tartışma ve eleştirel düşüncelerin ortaya konulması, | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje çalışması ile ilgili ortaya çıkan çalışmaların biçim ve içerik birlikteliğinin uygunluğu açısından değerlendirilmesi | Proje tasarım süreci | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje çalışması ile ilgili maket oluşturma, eskiz ve desen çizimi, | Materyal araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Proje çalışması için kullanılacak malzemelerin seçimi (taş, ağaç, metal vb. ) ve teknik özelliklerinin ürüne uygunluğu açısından incelenmesi | Proje kroki çizimleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Tasarımda malzeme birlikteliği ve uyumu | Konstrüksiyon hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Uygulama süreci | Proje uygulama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Teknik sorunlar üzerine çözüm önerileri | Proje uygulama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Proje çalışması ile ilgili genel gidiş üzerine ön değerlendirme, eleştiri ve yorumların yapılması | Proje ara sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunlar üzerine tartışma | Proje uygulama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Proje çalışmasının patine edilmesi | Proje uygulama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Proje çalışmasının tamamlanması | Proje uygulama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Proje çalışmasının kalıp ve döküm aşaması | Kalıplama ve döküm için malzeme seçimi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Proje çalışmasının patine yapılması | Proje son hal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Tamamlanan proje çalışması ile ilgili son değerlendirme, eleştiri ve yorumların yapılması | Projenin bitirilmesi ve sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |