Genel Bilgi
Kod | STA1704 |
Ad | Grafik Tasarım ve Kavramsal Sanat |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler dersin çerçevesi içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden akademik bir yayın oluşturma kazanımını elde eder.
Dersin İçeriği
Bu derste 1960 sonrası sanatta giderek yoğunlaşan kavramsal yaklaşımların grafik tasarımla ilişkisi araştırılır ve tartışılır. G grafik tasarımdaki tarihsel ve güncel örnekler kavramsal sanatın görüntüden kavrama kayan düzlemi ışığında değerlendirilir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Benoit Buquet Art and Graphic DesignSergey Mavrody Visual Art Forms: Traditional to Digital Nancy Atakan Arayışlar: resim ve heykelde alternatif akımlar Semra Germaner 1960 Sonrası SanatMustafa Cevat ATALAY Güncel Sanat Okumaları 1 -Ali Artun Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi: Estetik Modernizmin TasfiyesiRıfat Şahiner Sanatta postmodern kırılmalar ya da modernin yapıbozum
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım ile kavramsal sanat arasındaki bağlantıları bilir |
ÖÇ02 | 1960 sonrası sanat akımlarını grafik tasarımla ilişkisi bağlamında değerlendirir |
ÖÇ03 | Çağdaş sanat ürünleri ve kuramları ile grafik tasarımın kesişme alanlarını tanımlar |
ÖÇ04 | İmge ile kavram arasındaki ilişkiye dair farklı iddiaları tarihsel bir dizge içerisinde açıklar |
ÖÇ05 | Disiplinlerarası üretim ve düşünme biçimlerini tanır |
ÖÇ06 | Sanat ve tasarım arasındaki ilişki üzerine düşünce üretir |
ÖÇ07 | Sanat ve tasarım arasındaki ilişki üzerine gerçekleştirilen güncel tartışmaları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çağdaş sanata giriş | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çağdaş sanat kuramlarının incelenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Çağdaş sanat kuramlarında kavram | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kavramsal sanatın çerçevesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kavramsal sanatın çerçevesi ve örneklerin incelenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kavramsal sanatın çerçevesi ve örneklerin incelenmesi II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Kaynak araştırması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma konusu üzerine tartışmalar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Araştırma konusu üzerine derinleşme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Araştırma konusu outline | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Araştırma konusu üzerine derinleşme II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Araştırma konusu üzerine derinleşme III | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Araştırma konusu özet oluşturma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Araştırma konusunda son değerlendirme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Araştırma konusunun sonuçlandırılması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |