Genel Bilgi
Kod | STA769 |
Ad | Tekstil ve Moda Tasarımı Proje |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencileri tekstil ve moda tasarımında ürün marka ve stil ilişkisi konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. Marka oluşturmada, tasarlamada, stil oluşturma konusunda moda alanındaki önemine ve rolüne değinir.
Dersin İçeriği
Tekstil ve Moda tasarımı alanında endüstriyel alanda donanımlı ve bilgi sahibi öğrenciler yetiştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Apparel Product Development,Maurice J.Johnson Evelyn C Moore Portfolio Presentation for Fashion Designers Linda Tain Moda dergileri,internet
Notlar
Apparel Product Development,Maurice J Johnson Evelyn C.Moore Portfolio Presentation for Fashion Designers Linda Tain Moda dergileri internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fikir ve konsept geliştirme safhaları öğrencilere aktarılır. |
ÖÇ02 | pazar araştırmasından doğru malzeme seçimine kadar gerekli donanım kazandırılır. |
ÖÇ03 | pazar beklentilerine yanıt veren ürün geliştirme safhaları öğrencilere aktarılır. |
ÖÇ04 | Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme becerisine sahip olma. |
ÖÇ05 | Tasarım alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme becerisi ile yeni bilgiler oluşturabilmek. |
ÖÇ06 | Görsel beceriler teknolojiyle birleştirilerek geliştirilmesi sağlanır |
ÖÇ07 | Tasarım geliştirme ve uygulama, koleksiyon planlama ve geliştirme metotları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil ve Moda Tasarımı ile ilgili teorik bilgi sunumu | Ön Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Ders kapsamında araştırma konusu belirleme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Ders kapsamında gerçekleştirilen araştırmalar kapsamında proje konusu belirleme | Taslak Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje kapsamında malzeme araştırması yapma | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Dönem sunumlarına hazırlık. | Sunum amaçlı prova | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dönem sonu sunumlarının yapılması | Sunum için son hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dönemin gözden geçirilmesi | Sunuma yönelik düzeltmeler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Proje ve ödev sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında koleksiyon araştırması yapma | Araştıma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında araştırma sonucunda koleksiyon belirleme | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında koleksiyon geliştirme ve çizim yapma | Araştırma, uygulama, çizim | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Tekstil ve moda tasarımı dersi kapsamında koleksiyon çizimlerine yönelik teknik çizim | Araştırma, uygulama, çizim, teknik çizim | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Dönem sonu sunumlarına hazırlık yapma | Sunum amaçlı prova | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dönem sonu sunumlarına hazırlık | Sunum için son hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi. | Sunuma yönelik düzeltmeler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarının yapılması | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düzeltmeler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |