STA758 Sanat Tasarım ve Görsel Kültür II

6 AKTS - 3-3 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA758
Ad Sanat Tasarım ve Görsel Kültür II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU


Dersin Amacı / Hedefi

Günümüzde tekstil ve giysi tasarımcılarının stil yaratma, marka oluşturma ve popüler moda eğilimleri içerisinde var olabilme çabalarını tartışma, çağdaş çözüm önerileri sunma. Başarılı çağdaş modacıların giysi tasarımları eğilimleri hakkında araştırmalar yapmak ve böylece öğrencilerin alan hakkında vizyonlarını genişletmek amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Tasarım okulları ve dönemleri etkileyen tasarımcılar; farklı kültürlerde renk, desen, stil ve gereksinimler. Tekstil ve giyim tarzlarının etik yansımaları, sosyal olayları yönlendiren politik, ekonomik, psikolojik faktörler ve sanatsal olayların tasarım eğilimlerine etkisi. Bilim ve teknolojinin sanat üzerindeki etkileri, gelişen teknoloji, dijital sanal ortam, hızlı iletişim kaynakları ve küreselleşmenin 20. ve 21. yüzyılda tekstil ve giyim tasarımlarına etkileri. Klasik ve modern tasarım trendlerini yeni bir yüzyılda araştırmak ve sorgulamak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Cakır, Mukadder. 2014. Gorsel Kultur ve Kitle Kulturu, Istanbul, Utopya Yayınları. ISBN.9786055580711

Notlar

Karadag, Cerkes. 2004. Gorme Kulturu. Goruntuler Evreni. Ankara, Doruk Yayınlari. M. Foucault. Bu Bir Pipo Değildir, Yapı Kredi Yayınları, 2010


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel Temsillerin tarihi süreç içerisinde değişim süreclerini bilir ve yorumlar, güncel sanat içerisinde ürettiği eserlerde kendini doğru bir şekilde ifade eder.
ÖÇ02 Görsel kültür çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar.
ÖÇ03 Görüntülerin toplumsal anlamını toplumsal, cinsiyet, sınıf, yaş vb. bağlamında analiz eder, görsel bir imajın bağlamsal geçmişini okuyabilir ve düşünceyi görsel ürüne dönüştürebilir.
ÖÇ04 Görsel imgenin tüketim kültürü içindeki işlevini analiz eder, görsel kültürün getirmiş olduğu çeşitliliği sınıflara ayırabilir ve medya içeriklerinde kültürel unsurların görünür olması noktasında yaratıcı bir düşünce geliştirir.
ÖÇ05 Teknolojik gelişmelerin, temsilin doğasında ne gibi değişikliklere yol açtığını açıklar.
ÖÇ06 Teknolojik gelişmelerin sunduğu değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini kavrayabilir ve yorumlayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Görsel Kültür ve Tasarım kavramlarının tartışılması. Kültür, görsellik, sanat, tasarım, tasarımcı kavramlarının irdelenmesi. Görsel Kültür ve Tasarım kavramları hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay
2 Disiplinlerarası Sanat Eğitimi ve Tasarım Olgusu Disiplinlerarası Sanat ve tasarım konularında literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
3 Görsel Algı ve Algılama Ders konusuna ilişkin literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Toplumsal sınıflar ve görsel kültür yansımaları. Görsel Kültür ve toplumsal süreç Araştırma Konularının Belirlenmesi, Araştırmanın planlanması ve geçerlilik güvenilirliğin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
5 Kültür ve Görsel Sosyoloji. Makale yazımı için sanat tasarım ve Görsel kültür ile ilişkili bir araştırma konusu belirleme. Hipotezlerin oluşturulması. Araştırmanın planlanması ve geçerlilik güvenilirliğin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
6 İmgenin Yeniden Üretimi, Gösterge sistemler. Araştırma konusuna ilişkin literatür çalışmas. Araştırmanın planlanması ve geçerlilik güvenilirliğin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Müzelerde görsel kültür ve tasarımın irdelenmesi. Görsel Okur-Yazarlık. Araştırma sürecinin raporlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Galerilerde görsel kültür ve tasarımların irdelenmesi. Konu hakkında görüşme ve gözleme dayanan verilerin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Medyada görsel kültür ve tasarımların irdelenmesi Makale yazımına ilişkin araştırmalar ve giriş bölümünün yazımının tamamlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Popüler kültür ve tasarım Konu ile ilgili verilerin toplanması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Yaşadığımız alan ve tasarımlar Konuyla ilgili Bulguların değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Sanat Tasarım ve Görsel Kültür'e ilişkin araştırmaların makaleye dönüştürülmesi Araştırma sonucunun değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Sanat Tasarım ve Görsel Kültür'e ilişkin araştırmaların makaleye dönüştürülmesi üzerine görüşmeler. Konuların tek tek irdelenmesi. Makale yazım sürecinin tamamlanması ve düzeltmeler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Ders konusu ile alakalı araştırma sonucu yazılan makale sunumu ve teslimi. Makale yazım sürecinin tamamlanması ve düzeltmeler Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:19