STA753 Tipografi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA753
Ad Tipografi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Grafik tasarım alanında bir üretim biçimi olarak tipografinin tartışılması; tipografik anlatım yönteminin hedef kitle - grafik tasarım ilişkileri üzerinden tartışılarak kavratılması; yaratıcı ve orijinal fikirlerin tipografik uygulama aşamasını yönetebilmesi amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Yazının görsel iletişimdeki önemi, grafik tasarım ürünlerinde kullanımı bakımından tipografinin önemi, uygulama biçimleri

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Harflerle tasarım / James Craig – William Bevington Grafik tasarım / Alan Weil Çağdaş tipografinin temelleri / Namık Kemal Sarıkavak

Notlar

Tipografiye dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans tipografi bilgilerin üzerinde görsel yetkinliğe ve eleştirel bir bakış açısına sahip olur.
ÖÇ02 Tipografinin görsel tasarımdaki önemini kavrar.
ÖÇ03 Yeni uygulama biçimlerinden yararlanır.
ÖÇ04 Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma. Dersle ilgili kısa bilgi. Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 2.Tipografi üzerine tartışma, örnek incelemeleri 2.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 3.Tipografi üzerine tartışma, örnek incelemeleri 3.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 4.Uygulama projesinin kavramsal alt yapısının nasıl oluşturulacağı üzerine tartışma. 4.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 5.Uygulama projesi için taslak önerileri. Rapor üzerinde kritik. 5.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
6 6.Uygulama projesi için taslak önerileri. Rapor üzerinde kritik. 6.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 7.Araştırma Raporu Teslimi. 7.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Yazılı ve Görsel Kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo
9 9.Uygulama projesi olgunlaştırma çalışmaları 9.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 10.Uygulama projesi olgunlaştırma çalışmaları 10.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 11.Uygulama projesi olgunlaştırma çalışmaları 11.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 12.Uygulama projesi olgunlaştırma çalışmaları 12.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 13.Tipografi üzerine tartışma, örnek incelemeleri 13.Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 14.Tasarımın son şeklinin seçilmesi. 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 15.Tasarımın son şeklinin seçilmesi. 15.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:36